А-95 витримав перевірку якості
29.03.2010

А-95 витримав перевірку якості

Експерти столичного Інституту споживчих експертиз провели рейд по заправкам Києва з метою перевірити якість найбільш популярного "дев'яносто п'ятого" бензину в період підвищення цін.

Відбір проб проводився на АЗС десяти компаній, які, по суті, і формують столичний ринок, а саме Укртатнафта, ОККО, Лукойл, ТНК, Shell, Укравто, ANP, КЛО, Рось, БРСМ. На деяких станціях експерти придбали "просто 95-й", а на АЗС ОККО і БРСМ - пальне з приставкою "ЄВРО". При цьому ціна цих зразків відрізнялася від конкурентів всього на кілька копійок. Тобто ці АЗС пропонують А-95 ЄВРО в тому ж сегменті, що і звичайний А-95 інших мереж.

Проби були відправлені в сертифіковану лабораторію, де їх досліджували на відповідність нормативам старого ДСТУ4063-200. Всі зразки вклалися в норматив старого ДСТУ, а деякі підтвердили свою відповідність новому стандарту. АЗС "ОККО" підтвердили своє право вказувати на стелах нову марку пального "А-95 ЄВРО". Пальне цих заправок вклалося в вимоги нового ДСТУ. А ось АЗС БРСМ, як виявилося, продає звичайний А-95, цей бензин із запасом помістився в норми старого ДСТУ, але не дотягнув до нового.

Дослідженню піддалися наступні параметри - октанове число, масова частка сірки і бензолу, сумарна частка ароматичних вуглеводнів.

Октанове число вимірювали по моторному методу, при якому установка (одноциліндровий двигун із змінним ступенем стиснення) імітує навантаження на реальний двигун. За цим методом норматив встановлений на рівні 85,0 по новому ДСТУ і 82,5 по-старому ДСТУ. Вся "десятка" не просто вклалася в норматив нового ДСТУ, а продемонструвала запас міцності в кілька десятих одиниць. "Запас" коливався від 85,2 у ANP до 85,5 у Лукойла.

Далі експерти перевірили ще один показник - вміст сірки. Старий ДСТУ для "звичайного" 95-го передбачає вміст сірки не більше ніж 0,015%, а новий ДСТУ для А-95 ЄВРО вимагає не більше 0,005%. Переможцями в цій категорії виявилися ОККО і Укравто (0,0010%). Ці показники відповідають нормам нового вітчизняного стандарту і ще більш сучасного європейського стандарту ЄВРО 5, а це значить, що на цих АЗС продають високоякісний "євробензин" виробництва західних НПЗ. У решти учасників сірка коливалась в межах 0,01%, що вказує на те, що це пальне вироблене за старим ДСТУ на вітчизняних НПЗ, так як заводи європейського союзу можуть виробляти пальне лише згідно з нормами Євро 5.

Ще один параметр - вміст бензолу. Згідно зі старим ДСТУ масова частка вмісту цієї речовини в бензині не повинна перевищувати 5%. Новий ДСТУ нормує об'ємну частину вмісту бензолу на рівні не більше 1%. Знову ж, вклалися всі, при цьому підтвердили свою відповідність новому ДСТУ і європейське походження ОККО і Укравто. Бензол в цих бензинах зведений до мінімуму.

При перевірці масової частки ароматичних вуглеводнів сюрпризів також не виявилося.

Таким чином, перевірені АЗС Укртатнафта, Лукойл, ТНК, Shell, ANP, КЛО, Рось, БРСМ продають "чесне" українське пальне. Воно хоч і "далеке" від європейських стандартів, але цілком придатне для заправки майже будь-якого автомобіля. ОККО і Укравто пропонують своїм клієнтам європейське пальне високого класу. А мережа АЗС ОККО по праву вказує марку пального відповідно до нового ДСТУ - "А-95 ЄВРО". Укравто сильно програє в ціні. Тому перше місце по співвідношенню "ціна-якість" експерти віддали мережі АЗС ОККО, оскільки ціна літра А-95 ЄВРО, цієї мережі практично ідентична ціні "звичайного" українського бензину в інших мережах.

Поділитись