Чи буде дорожчати бензин?
14.04.2006

Чи буде дорожчати бензин?

Вартість чорного золота на світових ринках перевищила 70 дол./бар. В Україні спостерігається подорожчання бензинів в крупному гурті. Роздрібні ціни залишаються без видимих ​​змін. Поки що..

За останній тиждень вартість нафтопродуктів у великому гурті помітно зросла. Так, низькооктанові марки А-76/80 за вказаний період подорожчали в середньому на 100 грн./т - з 3 644 до 3 684 грн./т. Ціна А-92 піднялася з 3 882 до 4044 грн./т. А-95, який сім днів назад продавався по 4 081 грн./т, тепер коштує 4 160 грн./т.

Подорожчання на крупногуртовому ринку, як і раніше, супроводжується відносною стабільністю в роздробі. Зміни відбувалися лише в окремих регіонах. Так, в Донецькій області середня вартість А-95 і А-92 виросла в середньому на 10 коп./л.

Хоча кон'юнктура світового ринку сьогодні дає підстави припускати, що в найближчому майбутньому ціна пального може підвищитися. Так, напружена політична обстановка в Ірані, а також теракти в Нігерії збільшили вартість нафти марки WTI до 69,32 дол./бар, а brent - до 70,57 дол./бар.

Безумовно, така тенденція не могла не відбитися і на котируваннях urals. Сьогодні російську сировину продається по 64,83 дол./бар. А тому подорожчання ресурсу, який використовується на вітчизняних НПЗ, може підвищити вартість пального на ринку.

І, звичайно ж, обстановка на світовому ринку несприятливо позначиться на ціні імпортних нафтопродуктів.

На минулому тижні Президент України Віктор Ющенко підписав указ про введення в дію рішення Ради національної безпеки і оборони "Про ситуацію на ринку нафти і нафтопродуктів". У ньому глава держави доручив Кабінету міністрів вжити ряд термінових заходів в нафтовій галузі.

Зокрема, уряд має визначити постачальників сировини для скандально відомого трубопроводу "Одеса-Броди", а також інвесторів, які погодяться вкласти гроші в добудову магістралі до Плоцька. Крім того, чиновникам доручено побудувати сучасний НПЗ в Бродах потужністю 8 млн. тонн на рік.

За розпорядженням Ющенко Кабмін також повинен розглянути питання звільнення від ввізного мита операцій із ввезення на територію України обладнання для модернізації вітчизняних НПЗ. Оскільки нафтовики неодноразово називали імпортні бар'єри одним з головних стримуючих факторів технічного вдосконалення своїх підприємств. Крім того, глава держави пропонує уряду посилити відповідальність за реалізацію на внутрішньому ринку пального, яке не відповідає встановленим стандартам якості. І, нарешті, міністри зобов'язані провести переговори з власниками НПЗ і узгодити з ними терміни реконструкції заводів.

Президент також доручив Кабміну переглянути умови оподаткування нафтовиків. Нагадаємо, що раніше учасники ринку пропонували владі зробити розмір фіскальних зобов'язань прямо пропорційним якості виробленої продукції. На їхню думку, подібні заходи стануть хорошим стимулом для модернізації заводів і підвищення конкурентоспроможності пального. Протягом місяця уряд зобов'язаний підготувати і внести на розгляд Верховної Ради України відповідні законопроекти.

Тим часом українські нафтотрейдери, на відміну від компаній з російським корінням, докладають максимум зусиль для того, щоб забезпечити себе достатнім обсягом фінансів. Так, власник мережі АЗС ОККО "Концерн Галнафтогаз" через свою керуючу компанію "Універсальна інвестиційна група" (УІГ) взяв участь в створенні пайового диверсифікованого інвестфонду "Універсальний".

Засновниками фонду виступили компанії "Конкорд Капітал", "Росан-Капітал" і УІГ. Його учасниками є фізичні та юридичні особи, загальна емісія активів фонду складе 10 млн. гривень. За поточний рік прибутковість підприємства оцінюється на рівні 35% за песимістичним сценарієм, або 47% - за оптимістичним. "40% річних - це консервативна стратегія. Якщо ми зрозуміємо, що прибутковість фонду падає, то почнемо інвестувати в більш ризикові активи", - зазначив Ігор Мазепа, гендиректор "Конкорд Капітал", і члена наглядової ради фонду.

Поділитись