Дієта для двигуна, або Ми не такі багаті, щоб купувати дешеві речі
03.03.2010

Дієта для двигуна, або Ми не такі багаті, щоб купувати дешеві речі

В умовах зростаючих цін на пальне, питання економії стає все більш актуальним навіть для тих, хто ніколи не замислювався про ціну на бензин.

Комплексний підхід до проблеми «зниження апетиту» Вашого автомобіля та економії витрат на пальне складається з трьох паралельних складових, яким слід постійно приділяти належну увагу. Перша складова - це технічна справність Вашого авто. Правило тут просте: економити на пальному можна тільки на технічно справному автомобілі. Друга складова - це відповідність пального вимогам Вашого автомобіля, а також його якість. Нарешті, третя складова - це індивідуальна манера їзди, від якої залежить не менше, ніж від технічного стану автомобіля та якості бензину. Всі три складові тісно взаємопов'язані, але при цьому, якщо технічний стан автомобіля і індивідуальну манеру їзди ми можемо контролювати безпосередньо, то вибір пального все частіше схожий на лотерею, де виграти стає все складніше.

Кількість власників сучасних автомобілів, яких все більше турбують питання економії витрат на автомобіль, з кожним днем ​​зростає. Сьогодні ці питання є комплексною проблемою, яка визначається, як «вартість пройденої відстані», і складається не тільки з ціни на пальне, а й з вартості ремонту, обслуговування, амортизації автомобіля, а також вартості часу, який на це витрачається. Якщо ж враховувати лише вартість бензину, простіше кажучи, заправлятися дешевим пальним, то в цілому це не тільки не дає ніякої економії, а й загрожує серйозними витратами.

Тим часом, ринок пропонує нам все більший асортимент бензинів, солярок, присадок, якість яких визначити по упаковці неможливо. І навіть якщо Ви заправляєтеся тільки на фірмових заправках пальним, якість і склад якого відповідає заявленим, то все одно витрата для різних бензинів виходить різною.

Отже, спробуємо розібратися. Сьогодні вже навіть скептики не сперечаються про те, що якщо заправлятися дешевим бензином, то це, з великою часткою ймовірності, обійдеться дорожче, як з точки зору витрат пального, так і з точки зору наслідків для паливної системи автомобіля і двигуна. Після заправки таким бензином наслідки, й це позначається на витраті, не змусять себе довго чекати, і буде видно навіть неозброєним оком. Першим на якість бензину реагує показник витрати пального: по місту він може відрізнятися від «норми» на 2-3 літра, так як двигун поповнює нестачу теплотворення пального його кількістю.

Наш автомобіль, Honda CR-V третього покоління, з двигуном 2.4 літра і автоматичною коробкою передач, широко відомий своєю чутливістю до якості бензину, яка негайно відбивається на «ненажерливості» автомобіля. Саме тому ми вирішили порівняти витрати на цьому автомобілі, заправляючи його по черзі різними бензинами з октановим числом 95.

Отже, заправившись дешевим А-95, який можна знайти на багатьох заправках, ми зафіксували перші результати тесту. Середня витрата на тестовій ділянці протяжністю 350 кілометрів, згідно з даними бортового комп'ютера, склала 13.5 літрів на 100 кілометрів в комбінованому режимі, тобто частина пробігу припадала на місто, а частина - на шосе. Це здалося занадто багато.

У чому ж причина такого показника витрати? Може бути, виробник сучасного автомобіля не розраховує на те, що ми тут, в Україні, будемо заправляти його дітище найдешевшим пальним в гонитві за миттєвою економією кількох гривень, жертвуючи довгостроковою роботою двигуна в режимі, для якого цей двигун був створений?

Немов у відповідь на наш інтерес, на АЗК «ОККО» з'явилися плакати «+41 КМ/100 літрів - Підтверджено» і інформація про те, що пальне відповідає стандарту Євро-5.

Сьогодні в Європі діють екологічні стандарти, які регулюють вміст шкідливих речовин у вихлопних газах. Ці стандарти є обов'язковими для всіх без винятку нових автомобілів. І ось для того, щоб ці стандарти витримувати, існують відповідні стандарти для пального. А виробник автомобіля, в свою чергу, вказує, яким стандартом відповідає певний автомобіль. Так, наша Honda розрахована на стандарт Євро-4 і вище (Євро-5).

В Україні ж діють два стандарти якості пального: старий, який ніяк не пов'язаний зі стандартами Євро, і новий, ДСТУ «Бензини автомобільні підвіщеної якості. Технічні умови», який повністю відповідає стандарту Євро-4. І ось згідно з цим новим стандартом в Україні вводиться марка бензину А-95 Євро.

Краще один раз побачити, ніж сто разів почути, і цей бензин став наступним, яким ми заправили наше авто на АЗК «ОККО». Цікаво, якими будуть результати, якщо бензин А-95 Євро від АЗК «ОККО» навіть перевершує вимоги нашого автомобіля стандарту Євро-4 і відповідає стандарту Євро-5. Тут же була отримана відповідь на питання, поставлене вище. Різниця в динаміці автомобіля відчувалася вже після перших кілометрів. Бортовий комп'ютер негайно відреагував на зміну пального і, чим більшим був пробіг, тим наполегливіше він показував новий результат - 12,9 літра на 100 кілометрів. Висновок напрошувався сам собою: при інших рівних умовах, витрата залежить від якості пального.

Вже маючи результати використання звичайного А-95 в рамках тесту Honda CR-V, ми перерахували показання середньої витрати бензинів А-95 і А-95 Євро в «додаткові» кілометри і отримали близько 32 кілометрів на 100 літрів пального.

Тепер ми вже не могли відмовити собі в задоволенні вбити ще двох зайців. Перше - визначити витрату бензину Pulls 95 на Honda CR-V в комбінованому режимі і перевірити, наскільки близьким він виявиться до заявленого виробником. І друге - порахувати, скільки «додаткових» кілометрів ми отримаємо на бензині Pulls 95 в порівнянні зі звичайним А-95.

Отже, заправляємося Pulls 95, «викочуємо» залишки А-95 Євро, заправляємося «по зав'язку» і починаємо спостерігати за витратою бензину на тестовій ділянці в 350 кілометрів. Треба сказати, що в порівнянні з А-95 Євро, в динаміці автомобіля нічого не змінилося. Принаймні, ми цього не помітили. Така ж безшумна, рівна робота мотора і притаманна Honda динаміка. Зате бортовий комп'ютер тепер «танцював» навколо позначки 12.5 літра на 100 км. Чим більше кілометрів ми проїжджали, тим стабільнішим був цей показник. Залишалося тільки взяти в руки калькулятор і порівняти з рекламними даними «ОККО». Наш результат перевищив заявлену економію в 41 кілометр на 100 літрів пального, як мінімум, на 18 км. Заявлений 41 кілометр був отриманий на стендових моторах з витратою 8 літрів на сотню, а ми при витраті 12,5 літра, отримали 59 км додатково.

Багато це чи мало? Чи варто це заплачених за дорогий бензин грошей? Неважко підрахувати, що якщо Ви проїжджаєте в рік 20-30 тисяч кілометрів, то в цей час отримуєте додатково, як мінімум, тисячу кілометрів пробігу, а то і більше, в залежності від типу вашого автомобіля. Крім того, використання якісного бензину з миючими властивостями, яким є Pulls 95, дозволяє утримувати внутрішню частину двигуна і паливну систему в ідеальному робочому стані, що, в свою чергу, зберігає Ваш час і гроші на сервіс і ремонт.

На жаль, точний тест можна провести лише в лабораторії, але нам, споживачам, отриманих результатів виявилося цілком достатньо для того, щоб скласти власну думку про якість пропонованих бензинів і зорієнтуватися на ринку. Дійсно, в бензині Pulls 95 зачаїлося чимало додаткових кілометрів. А те, як він чистить і захищає внутрішню частину двигуна, покаже час.

Під час тестування нас не покидала думка про те, що «ми не такі багаті, щоб купувати дешеві речі». Тим більше, що АЗК «ОККО» продає свій бензин А-95 Євро за ціною звичайного пального А-95, так широко представленого на ринку. Різниця ж у вартості Pulls 95 компенсується додатковими кілометрами і надійністю роботи автомобіля. Передчуття підказувало, що це життєве правило про якісні речі підтвердиться і в нашому випадку з бензином. Так воно і вийшло.

Ну а вибір, звичайно, за нами.

Довідка: Паливо на АЗК «ОККО» надходить тільки з нафтопереробних заводів Європейського Союзу: ORLEN LIETUVA (Литва, колишній завод Mazeikiu Nafta) і ORLEN (Польща) і відповідає найвищим на сьогодні стандартам якості - Євро 5 (EN 228: 2008), а також ДСТУ 4839: 2007.

Поділитись