Дизель чи "солярка"?
12.01.2016

Дизель чи "солярка"?

Незважаючи на те, що в цьому році початок зими ознаменувався "теплими" температурними рекордами, після новорічних свят стихія взяла своє. Мороз сягав мінус 20 за Цельсієм, що, в свою чергу, перетворило в "нерухомість" чимало дизельних авто. Некондиційна "солярка" при низьких температурах швидко перетворюється в кисіль і прощайте, фільтри, прощай, рух. Тому фахівці Інституту споживчих експертиз вирішили перевірити, як нині справи у "важкого" палива на українських АЗС і у яких брендів заправлятися найнадійніше.

Тест-контроль

Експерти ІСЕ придбали "солярку з ім'ям" і "без" в 8 мережах і в різних регіонах країни. Всього відібрано було 10 проб весь перелік дивіться в таблиці нижче. Паливо перевірялося по 4 критеріям: температура фільтрування та цетанове число ці два показники особливо важливі взимку, а також вміст сірки і температура спалаху.

З десяти зразків перевіреного палива два мали порушення в якості, і досить серйозні мережі MC Oil card і Sun Oil. Разом з тим, виявлені і лідери. Під час лабораторних випробувань найзначніші межі "замерзання" показали марки Perfekt Diesel Арктика (мережа Parallel) мінус 33°C, і Pulls Diesel Арктика (мережа ОККО) нижче мінус 33 за Цельсієм! Детальніше нижче.

Морозостійкість

Випробування на визначення граничної температури фильтруемости показали абсолютно всі придбані зразки є "зимовим" пальним. Більше того, деякі з них виявилися "арктичними", які замерзають тільки на морозі нижче мінус 28. На питання: "А навіщо в наших умовах використовувати дизельне паливо, призначене для арктичних умов?" відповідь проста: дуже важливо мати в паливному баці запас міцності, що і довела недавня погода.

Отже, "полярниками" -рекордсменами по температурі фільтрації стали: Parallel (Perfeкt Diesel Арктика) мінус 33°C, КЛО (Ventus diesel) 28°C, ще далі пішов зразок ОККО (Pulls Diesel Арктика) нижче мінус 33 за Цельсієм! У решти учасників, чиє паливо повністю відповідає нормативам, показники лягли в діапазоні від мінус 15 за Цельсієм і нижче (Sun Oil (Євро ДТ) і MC Oil Card (ДП Євро)). Тобто по морозостійкості все пальне, що перевірялося, виявилося зимовими зразками, але, безумовно, майже всі "звичайні" види при мінус 20 замерзнуть.

Тут важливо пам'ятати, що зимова погода вкрай мінлива і різко похолодати може протягом лічених годин. До того ж температура на термометрі не завжди точно відображає відчуття на вулиці при вітрі, вогкості можна сміливо додавати кілька градусів в мінус. Тому фахівці ІСЕ рекомендують водіям дизельних авто вже при -15 не випробовувати долю, а заливати в бак арктичний "дизель".

Цетан

Цей показник визначає період затримки займання паливної суміші тобто той проміжок часу, який проходить від моменту вприскування палива до початку його горіння. Чим нижче цетанове число, тим жорсткіше працює дизельний двигун, більша витрата пального і димність відпрацьованих газів. У морози високе цетанове число забезпечує більший ККД дизельного двигуна і його швидкий запуск.

Зазвичай за цим показником було багато відхилень, але не цього разу. Всі учасники показали відмінні результати. Найвищі значення у ОККО (Pulls Diesel Арктика) 52 одиниці.

Сірка

Головний "екологічний" показник дизпалива вміст сірки. Хоча продукти згоряння сірки боляче б'ють не тільки по навколишньому середовищу, а й по двигуну. Сірка, вона і взимку, і влітку, як то кажуть, одного кольору. За українськими стандартами допускається різна частка сірки в дизпаливі різних видів. Для виду II (відповідає Євро-4) не вище 50 мг/кг, а в пальному виду I (Євро-5) і зовсім не більше 10 мг/кг. І тут експертів чекала несподіванка. Результати виявилися дуже полярними. Два зразка виявилися зовсім навіть не "євро"! Дизельне паливо, придбане в мережах Sun Oil і MC Oil Card виявилося дуже "брудним" відповідно, 447 і 679 мг/кг при нормативі не більше 50! Очевидний обман споживача, оскільки це пальне не може продаватися під маркою "Євро".

Що ж стосується інших учасників, результати також виявилися несподіваними у всіх зразках виявилося не більше 10 мг/кг! А найменше шкідливої ​​речовини виявилося в пробах Parallel (Perfeкt Diesel Арктика), КЛО (Ventus diesel), LUXWEN (ДП Євро) і ОККО (ДП Євро і Pulls Diesel Арктика) всього по 3 мг/кг!

Спалах

Нарешті, останній значущий для нашої перевірки показник температура спалаху в закритому тиглі. Він характеризує температуру займання пального і вказує в першу чергу на пожежонебезпеку пального. Крім того, якщо даний показник нижче нормативу, це може свідчити про попадання в дизпаливо легких фракцій. Порушення відзначені Sun Oil і MC Oil Card.

Разом

Головний висновок з нинішнього дослідження такий: Не дивлячись на складне становище в країні, падіння купівельного попиту і девальвацію гривні, на ринку залишаються паливні трейдери, які тримають марку. Так що власникам дизельних авто можна не побоюватися морозів якщо не гнатися за дешевизною і заправлятися в мережах, які гарантовано стежать за якістю пального. І звичайно, стежте за погодою. При сильних холодах потрібно обов'язково заправлятися тільки арктичним "дизелем", оскільки тільки він на 100% забезпечить комфортну їзду.


Юрій Грибенко


Довідка: Дизельне пальне дуже чутливе до знижених температур через присутність в ньому парафінових вуглеводнів з високою температурою застигання. Наприклад, в літній солярці парафіни випадають вже при -5 °С (паливо мутніє). При температурі -10 °С літнгя солярка загусає і забиває паливні фільтри. Зимова солярка більш "морозостійка": гранична температура фільтрування повинна бути не вище мінус 15 °С (для ДСТУ 4840: 2007 марки E) і мінус 20° С (для ДСТУ 4840: 2007 марки F). Новим ДСТУ також передбачені вимоги для ДП, призначеного для експлуатації в умовах арктичного клімату. В цьому випадку ДП ЄВРО ділять на класи: клас 0 гранична температура фільтрування мінус 20 °С; клас 1 гранична температура фільтрування мінус 26 °С.


За матеріалами Інституту споживчих експертиз


ubr.ua

Поділитись