Тест-контроль: Результати тестів доводять, що в цілому брендові сорти «дизеля» виправдовують свою ціну. Відхилення від нормативів виявлено тільки у Shell (по цетановому показнику), випадіння за межі Євро-5 — тільки у ANP. Разом з тим, в цьому іменному сегменті виявлені свої беззаперечні лідери. Наприклад, ДТ Pulls Diesel Арктика від мережі ОККО під час лабораторних випробувань показав рекордну межу замерзання -40 ° С. Експерти навіть перевірили зразок. Але результат виявився той же. Така ось цікавинка нинішнього дослідження. Детальніше про нього нижче.
Експерти ІСЕ придбали «солярку з ім'ям» в 10 мережах: ANP (Energy), КЛО (Ventus diesel), Shell (V-power diesel), Socar (Nano ДТ), ОККО (Pulls Diesel Арктика), Лукойл (ЕКТО Diesel Арктика) , WOG (Mustang ДП +), Укравто (ДТ плюс), ТНК (Євро) і Газпромнефть. Все пальне перевірялося по 4 критеріям: температура фільтрування та цетанове число — ці два показники особливо важливі взимку, а також вміст сірки і температура спалаху.
Морозостійкість
Випробування на визначення граничної температури фільтрації показали — абсолютно всі придбані зразки є «зимовим» пальним. Причому 5 з 10 не просто зимові, а арктичні, тобто їх можна заправляти в найбільш сурову зиму і в найвимогливіші автомобілі. На зустрічне запитання: «А навіщо в наших умовах використовувати дизельне пальне, призначене для арктичних умов?» відповідь проста: це якраз той випадок, коли краще перестрахуватися. Адже коли термометр опускається до -15-20 ° С, реальна температура за вікном, припустимо, в сиру погоду або при сильному вітрі, може бути нижчою. Заглохнути в пургу на трасі — перспектива не з приємних. Тому дуже важливо мати в паливному баці запас міцності. Отже, «полярниками»-рекордсменами за температурою фільтрації стали зразки ОККО Pulls Diesel Арктика (гранична температура — мінус 40 ° С) і Лукойл ЕКТО Diesel Арктика (гранична температура — мінус 35 ° С). У решти учасників, чиє пальне повністю відповідає нормативам, не більше, ніж -30 градусів, але і не менше, ніж -18.
Цетан
У чому значимість цетанового числа? Цей показник визначає період затримки займання паливної суміші — тобто той проміжок часу, який проходить від моменту вприскування пального до початку його горіння. Чим нижче цетанове число, тим жорсткіше працює дизельний двигун, більше витрата пального і димність відпрацьованих газів. У морози високе цетанове число забезпечує більший ККД дизельного двигуна і його швидкий запуск. Крім Shell (47 одиниць при нормативі 49), ніхто з випробовуваних не опустився нижче нормативу, а солідний запас міцності продемонстрували два зразка — Лукойл ЕКТО Diesel Арктика (51 одиниця) і ОККО Pulls Diesel Арктика (51 одиниця).
Сірка
Головний «екологічний» показник дизпалива — вміст сірки. Хоча продукти згоряння сірки боляче б'ють не тільки по навколишньому середовищу, а й по двигуну. Сірка, вона і взимку, і влітку, як то кажуть, одного кольору. За українськими стандартами допускається різна частка сірки в дизпаливі різних видів. Для виду II (відповідає Євро-4) — не вище 50 мг/кг, а в пальному виду I (Євро-5) — і зовсім не більше 10 мг/ кг. Так ось з усіх повірених зразків найбруднішим виявилося пальне Energy від ANP. Решта вписалися в вид І. І це радує. Оскільки в звичайному, неіменному, дизпаливі, що продається на українських АЗС, сірчаність набагато вища.
Спалах
Нарешті, останній значущий для нашої перевірки показник — температура спалаху в закритому тиглі. Він характеризує температуру займання пального і вказує в першу чергу на пожежонебезпека. Крім того, якщо даний показник нижче нормативу, це може свідчити про попадання в дизпаливо легких фракцій. Що ж, з температурою спалаху проблем не було ні у кого, хоча в торішньому дослідженні такі випадки бували.
Разом
Головний висновок з нинішнього дослідження такий. Навіть в сегменті іменного ДП є своя внутрішня градація марок за якістю і фізико-хімічним параметрам. Є кращі, а є кращі з кращих. Але в цілому — залік. А це означає, що іменні сорти коштують-таки своїх грошей. Адже доплачуючи не так вже й багато у порівнянні з ціною звичайного дизпалива, автомобіліст набуває впевненість, що продукт його не підведе.
Довідка:
Дизельне пальне дуже чутливе до знижених температур через присутність в ньому парафінових вуглеводнів з високою температурою застигання. Наприклад, в літній солярці парафіни випадають вже при -5 ° С (пальне мутніє). При температурі -10 ° С літня солярка загусає і забиває паливні фільтри. Зимова солярка більш «морозостійка»: гранична температура фільтрування повинна бути не вище мінус 15 ° С (для ДСТУ 4840: 2007 марки E) і мінус 20 ° С (для ДСТУ 4840: 2007 марки F). Новим ДСТУ також передбачені вимоги для ДП, призначеного для експлуатації в умовах арктичного клімату. В цьому випадку ДП ЄВРО ділять на класи: клас 0 — гранична температура фільтрування мінус 20 ° С; клас 1 — гранична температура фільтрування мінус 26 ° С.