«Дизель» з ім'ям: зимові тести
09.02.2015

«Дизель» з ім'ям: зимові тести

Тест-контроль: Результати тестів доводять, що в цілому брендові сорти «дизеля» виправдовують свою ціну. Відхилення від нормативів виявлено тільки у Shell (по цетановому показнику), випадіння за межі Євро-5 тільки у ANP. Разом з тим, в цьому іменному сегменті виявлені свої беззаперечні лідери. Наприклад, ДТ Pulls Diesel Арктика від мережі ОККО під час лабораторних випробувань показав рекордну межу замерзання -40 ° С. Експерти навіть перевірили зразок. Але результат виявився той же. Така ось цікавинка нинішнього дослідження. Детальніше про нього нижче.

Експерти ІСЕ придбали «солярку з ім'ям» в 10 мережах: ANP (Energy), КЛО (Ventus diesel), Shell (V-power diesel), Socar (Nano ДТ), ОККО (Pulls Diesel Арктика), Лукойл (ЕКТО Diesel Арктика) , WOG (Mustang ДП +), Укравто (ДТ плюс), ТНК (Євро) і Газпромнефть. Все пальне перевірялося по 4 критеріям: температура фільтрування та цетанове число ці два показники особливо важливі взимку, а також вміст сірки і температура спалаху.

Морозостійкість

Випробування на визначення граничної температури фільтрації показали абсолютно всі придбані зразки є «зимовим» пальним. Причому 5 з 10 не просто зимові, а арктичні, тобто їх можна заправляти в найбільш сурову зиму і в найвимогливіші автомобілі. На зустрічне запитання: «А навіщо в наших умовах використовувати дизельне пальне, призначене для арктичних умов?» відповідь проста: це якраз той випадок, коли краще перестрахуватися. Адже коли термометр опускається до -15-20 ° С, реальна температура за вікном, припустимо, в сиру погоду або при сильному вітрі, може бути нижчою. Заглохнути в пургу на трасі перспектива не з приємних. Тому дуже важливо мати в паливному баці запас міцності. Отже, «полярниками»-рекордсменами за температурою фільтрації стали зразки ОККО Pulls Diesel Арктика (гранична температура мінус 40 ° С) і Лукойл ЕКТО Diesel Арктика (гранична температура мінус 35 ° С). У решти учасників, чиє пальне повністю відповідає нормативам, не більше, ніж -30 градусів, але і не менше, ніж -18.

Цетан

У чому значимість цетанового числа? Цей показник визначає період затримки займання паливної суміші тобто той проміжок часу, який проходить від моменту вприскування пального до початку його горіння. Чим нижче цетанове число, тим жорсткіше працює дизельний двигун, більше витрата пального і димність відпрацьованих газів. У морози високе цетанове число забезпечує більший ККД дизельного двигуна і його швидкий запуск. Крім Shell (47 одиниць при нормативі 49), ніхто з випробовуваних не опустився нижче нормативу, а солідний запас міцності продемонстрували два зразка Лукойл ЕКТО Diesel Арктика (51 одиниця) і ОККО Pulls Diesel Арктика (51 одиниця).

Сірка

Головний «екологічний» показник дизпалива вміст сірки. Хоча продукти згоряння сірки боляче б'ють не тільки по навколишньому середовищу, а й по двигуну. Сірка, вона і взимку, і влітку, як то кажуть, одного кольору. За українськими стандартами допускається різна частка сірки в дизпаливі різних видів. Для виду II (відповідає Євро-4) не вище 50 мг/кг, а в пальному виду I (Євро-5) і зовсім не більше 10 мг/ кг. Так ось з усіх повірених зразків найбруднішим виявилося пальне Energy від ANP. Решта вписалися в вид І. І це радує. Оскільки в звичайному, неіменному, дизпаливі, що продається на українських АЗС, сірчаність набагато вища.

Спалах

Нарешті, останній значущий для нашої перевірки показник температура спалаху в закритому тиглі. Він характеризує температуру займання пального і вказує в першу чергу на пожежонебезпека. Крім того, якщо даний показник нижче нормативу, це може свідчити про попадання в дизпаливо легких фракцій. Що ж, з температурою спалаху проблем не було ні у кого, хоча в торішньому дослідженні такі випадки бували.

Разом

Головний висновок з нинішнього дослідження такий. Навіть в сегменті іменного ДП є своя внутрішня градація марок за якістю і фізико-хімічним параметрам. Є кращі, а є кращі з кращих. Але в цілому залік. А це означає, що іменні сорти коштують-таки своїх грошей. Адже доплачуючи не так вже й багато у порівнянні з ціною звичайного дизпалива, автомобіліст набуває впевненість, що продукт його не підведе.


Довідка:

Дизельне пальне дуже чутливе до знижених температур через присутність в ньому парафінових вуглеводнів з високою температурою застигання. Наприклад, в літній солярці парафіни випадають вже при -5 ° С (пальне мутніє). При температурі -10 ° С літня солярка загусає і забиває паливні фільтри. Зимова солярка більш «морозостійка»: гранична температура фільтрування повинна бути не вище мінус 15 ° С (для ДСТУ 4840: 2007 марки E) і мінус 20 ° С (для ДСТУ 4840: 2007 марки F). Новим ДСТУ також передбачені вимоги для ДП, призначеного для експлуатації в умовах арктичного клімату. В цьому випадку ДП ЄВРО ділять на класи: клас 0 гранична температура фільтрування мінус 20 ° С; клас 1 гранична температура фільтрування мінус 26 ° С.


novosti-n.org

Поділитись