Європа в Калинівці. «Галнафтогаз» обкатує новий формат трасових станцій
01.11.2006

Європа в Калинівці. «Галнафтогаз» обкатує новий формат трасових станцій

Комплекс став новим для всіх. Гостям урочистої церемонії відкриття таких масштабів і такого «фаршу» раніше бачити не доводилося. Відчуття посилювалися розбалансуванням організму: око фіксував сільський осінній пейзаж, але замість властивих даній місцевості специфічних запахів ніс сигналізував про близькість кави і свіжої випічки, ноги ступали по відполірованій плитці, а руки вилізли з карманів, радіючи теплу. Не приховував хвилювання і сам власник, для якого такий формат трасової станції також дебютний. Напевно, єдиним, хто відчував себе на новому об'єкті абсолютно комфортно і виглядав на тлі того, що відбувається, найбільш гармонійно, був український богатир і найсильніша людина світу 2004 р. Василь Вірастюк - все тут йому було до пари.

Село Калинівка, що в 40 км від Києва по Житомирській трасі, відомої як міжнародний коридор Київ-Чоп, відтепер можна вважати частиною Європи. Вірніше, мова йде про частину цього придорожнього населеного пункту розміром трохи більше гектара, на якій розмістився гігантський комплекс ОККО.

Знаряддя виробництва

Для ясності розділимо опис комплексу на дві частини - паливну та сервісну. Перша, власне кажучи, містить «якихось» 46 пістолетів на два фронти наливу, які умовно назвемо загальним і дизельним. З друою, здавалося б, все зрозуміло, хоча пояснити все ж слід: під окремим навісом тут встановлено чотири високошвидкісних колонки (шість роздавальних рукавів), призначених для заправки фур. За неповних дві години перебування на комплексі в продуктивності цієї ділянки можна було переконатися неодноразово - з десяток дорожніх поїздів успішно пройшли «бункерування» протягом лічених хвилин. Також відзначимо, що для заходу відвідувачів з «дизельного» фронту обладнаний окремий вхід в магазин (хоча так говорити не зовсім правильно, але про це нижче).

Загальний фронт наливу калинівського комплексу складається з п'яти мультипродуктових ТРК, що розтягнулися на добрих 50 метрів. З відмінних особливостей комплектації даного комплексу ОККО виділимо установку колонок Tatsuno-Benc останнього модельного ряду Shark ( «Акула» тобто), які помітно освіжили стандартний образ нехай і дуже великої станції. Незважаючи на наявність окремого дизельного фронту, «загальний» налив також відпускає даний продукт, мабуть, в надії на швидке зростання його популярності в Україні.

Обрана конфігурація «паливної» складової комплексу досить ємко відображена на схемі руху, яку демонструють на в'їзді (до речі, крім як на ОККО такого елемента більше ніде не доводилося зустрічати).

Не все так «буденно» в Калинівці з сервісом. Мабуть, почнемо з усе тієї ж трасової спрямованості. Про неї тут говорить кімната для переодягання з душовими. Важко що-небудь сказати на рахунок душу (для цього напевно варто попрацювати далекобійником), але ось з перевдяганням - це в точку. Після багатогодинної їзди складно залишитися в свіжому та нем'ятому одязі, в який краще одягатися безпосередньо перед кінцевим пунктом, в даному випадку - столицею. У тісній машині ефекту від такого переодягання можна і не досягти, а безпосередньо на трасі можна стати причиною створення аварійної ситуації, тому ноу-хау з таким розташуванням в складі комплексу виглядає дуже до речі. Для тих же далекобійників впроваджена ще одна безпрецедентна новинка - пральня. Механіку цього процесу також складно зрозуміти, але, запевняють в «Галнафтогазі», цей сервіс для водіїв з розряду першої необхідності. А ось готель або мотель, який напрошується в описуваному контексті, компанія будувати не стала. «І в Європі, і у нас водії вважають за краще спати в машині, та й немає у нас досвіду роботи в готельному бізнесі», - відверто пояснив у розмові з Нафторинком генеральний директор «Галнафтогазу» Юрій Кучабський. З цієї ж серії і відсутність на калинівському комплексі мийки для вантажівок і автобусів. «Якщо перед виїздом за кордон вантажівці без миття не обійтися, то в Україні подібні вимоги відсутні, тому вирішили обмежитися порталом для легкового транспорту, який буде затребуваний», - пояснює гендиректор львівського концерну. (В це й неважко повірити і з точки зору ціни на мийку, яка в два рази нижче столичної).

Пардон, але з примітних елементів комплексу не можна не відзначити ... туалет. За площею він більший, ніж на деяких заправках операторська з магазином, а по оснащенню нічим не поступається столичному палацу «Україна». І для того, щоб скористатися його послугами, не потрібно клянчити у оператора або касира ключі, які ще невідомо хто до цього тягав.

До нововведень, які випереджають час, віднесемо і вільний доступ до Інтернету та факсу, який розташовується в загальному залі з магазином (170 м2). З широкого торгового асортименту виділимо міні-пекарню, що дає більше як півтора десятки різновидів виробів під брендом «Наминайка». Ця ароматна і, треба сказати, на рідкість смачна позиція, яка набирає популярність в пристанційних магазинах, на комплексах ОККО з'явилася за допомогою колег з «Концерну Хлібпром» - хлібного напряму «Універсальної інвестиційної групи», в яку входить і «Концерн Галнафтогаз». Тему магазину закриємо згадкою про різноманітність кавових апаратів, що поширюють неповторний аромат в радіусі кілометра.

Єдине, що не встигли закінчити до дати відкриття комплексу, так це ресторан, по площі сумірний з магазином. Підходи до роботи останнього не залишили сумнівів, що на Житомирській трасі з'явиться ще одна точка, де можна буде нормально перекусити.

Так, і про бензин. «Галнафтогаз» наполегливо продовжує продавати литовський «п'ятий» за ціною українського, а не як деякі столичні хитруни - на 70-80 копійок дорожче. Тому Нафторинок зробив свій скоромний внесок в реалізацію першого дня в обсязі 84 літрів.

Лідерство на два дні

Церемонія відкриття комплексу зібрала всіх, хто доклав руку і серце до його створення. Юрій Кучабський не скупився на подяки партнерам та підрядникам, обнадіяв їх головною новиною: Калинівський комплекс перший в ряду трасових станцій такого формату, а, значить, роботи вистачить на всіх. І, судячи з усього, не тільки роботи. У розмові з Нафторинком глава компанії повідомив, що будівництво комплексу обійшлося концерну в понад $2 млн. «Без землі», - додав він, затягуючись сигаретою.

Подяка львів'ян не залишилася без взаємності. Прибулий з Лондона Пол Шапіро, старший банкір відділу природних ресурсів ЄБРР відзначив суттєвий ріст «Галнафтогазу». Коротку, багату метафорами мову британця, можна викласти так: хлопчик перетворився у вродливого юнака, який тепер бере кредити, які в рази перевищують перші позики п'ять років тому. (І які, зрозуміло, віддає із завидною регулярністю).

Невідомо, що там насправді рухає львівським концерном - кредити, акціонери або просто успіх, але, швидше за все, в цьому році «Галнафтогаз» стане лідером роздрібного ринку за обсягом будівництва. Юрій Кучабський ще раз підтвердив, що в цьому році компанія здасть намічені 60 комплексів. Судячи з бажанням вийти до кінця 2008 р з мережею 350 комплексів, в два рази більший план буде закладено і на наступний рік. Близько 20 комплексів будуть побудовані за схемою калинівського на основних транспортних артеріях країни. Серед пріоритетних регіонів розвитку на наступний рік однозначно є Київ, де до кінця 2007 р. «Галнафтогаз» обіцяє довести мережу до 10 АЗС (сьогодні три). З очевидних напрямків експансії виділимо південний регіон, зокрема Одесу.

Поки «Галнафтогаз» демонструє завидні темпи зростання, відчуваючи взаємність ринку у вигляді збільшення загального і питомого обсягу продажів з кожної станції. За підсумками 2005 р. середньодобова реалізація станцій ОККО склала 8,1 т, підтримуючи тенденцію зростання з року в рік. 15%-ве зростання показала в 2005 р. і реалізація супутніх товарів та послуг ...

На зворотній дорозі до Києва заправки, що рясніють в цих місцях, викликали співчуття або навіть смуток. І справа, товариші, не в осені. Думок підкинуло повідомлення про те, що через два дні (28 жовтня) «Галнафтогаз» відкриє в Чопі прикордонний комплекс, який буде ще більшим за калинівський. Як мінімум, він містить в собі ще мийку для автобусів і вантажівок. Його вже внесли в «Книгу рекордів України» як найбільший в країні, про що заявив представник літописців на церемонії відкриття в Калинівці, видавши відповідний сертифікат. Хто більше, громадяни?!

Поділитись