Відмова від впровадження стандартів пального Євро - 4, -5 з 2011 р. і введення мита на імпорт нафтопродуктів приведуть до збільшення обсягів фальсифікованого пального на ринку. Таку думку висловив директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн на прес-сніданку «Яким повітрям будуть дихати українці в 2011 р. або Нафтопродукти якої якості потрібні Україні», який відбувся сьогодні в Києві.
«Будь-який додатковий податок веде до подорожчання будь-якого товару, а стосовно ринку нафтопродуктів, на якому сьогодні повністю відсутній державний контроль якості, це призведе до різкого збільшення частки контрабандного і фальсифікованого пального», - заявив Сергій Куюн, зазначивши, що для тіньового сектора, який не платить податків, будь-яке їхнє збільшення означає зростання прибутковості їх діяльності.
«Навмисною дезінформацією» назвав експерт заяву деяких нафтопереробників і чиновників про те, що впровадження імпортного мита не призведе до зростання цін на внутрішньому ринку.
«Сенс тоді вводити мито, якщо НПЗ не зможуть підняти ціни і більше заробляти?» - вважає експерт.
Позицію директора «Консалтингової групи А-95» розділили присутні на заході представники компаній-імпортерів нафтопродуктів.
«Введення мита, безумовно, призведе до зростання цін на нафтопродукти», - вважає представник «Концерну «Галнафтогаз» (мережа ОККО) Алла Сидорович.
На думку представника компанії «Континент Нафтотрейд» (мережа WOG) Владислава Войтенко, при впровадженні мита ціни зростуть пропорційно ставці мита на пальне будь-якого походження.
«Ми вважаємо, що ідеальним рішенням буде впровадження диференційованої ставки податків на пальне в залежності від його якості, як це було зроблено в 2007 р. щодо дизельного пального», - заявив В. Войтенко.
Представник компанії «Альянс Холдинг» (мережа Shell) Аудрюс Мачюліс вважає, що створення будь-яких преференцій для окремих категорій учасників ринку зрештою завжди веде до зростання цін і зниження якості продукту і конкуренції.