«Корпоративна соціальна відповідальність – була, є і буде» - думка компаній-лідерів в Україні
15.09.2009

«Корпоративна соціальна відповідальність – була, є і буде» - думка компаній-лідерів в Україні

ГО Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» підвів підсумки широкомасштабної регіональної дискусії «Корпоративна соціальна відповідальність: думка лідерів», яка відбулася в рамках Проекту «Перший Всеукраїнський конкурс бізнес-кейсів з КСВ» за підтримки компаній Ernst&Young, «САН ІнБев Україна», «ВОЛЯ», Австрійські авіалінії та ЮФ “Астерс”.

В рамках дискусії з 30 червня по 11 вересня 2009 року відбулися обговорення у Львові, Харкові, Запоріжжі, Дніпропетровську, Одесі. Понад 140 представників компаній, об’єднань бізнесу, громадських організацій, науковців, державних структур та ЗМІ взяли участь у дискусії з наступних питань:

1. як вплинула криза на операційні витрати компанії;
2. що для компаній означає поняття «корпоративна соціальна відповідальність»;
3. які пріоритети з КСВ має компанія в сучасній економічній ситуації;
4. чи будуть приділяти компанії увагу КСВ у майбутньому.

Активними учасниками дискусії виступили представники: Львівської міської державної адміністрації, «САН ІнБев Україна»; ВАТ «Концерн Галнафтогаз», Австрійських Авіаліній, Комітету підприємців Львівщини, Запорізького державного центру зайнятості, ІНТЕРПАЙП, ПЛАСКЕ, ВІТМАРК-Україна, Першого кредитного товариства, компанії «ВОЛЯ», «Філіп Морріс Україна», ФОРТІС, регіональних відділень Європейської бізнес-асоціації.

Дискусії відрізнялися за активністю, емоціональністю та питаннями, які піднімалися.

Львів, 19 серпня: учасники торкнулись питань корупції, взаємодії між державними організаціями та бізнес-структурами, соціальної відповідальності державних органів влади. Олесь Пограничний, начальник відділу зв’язків з громадськістю компанії Галнафтогаз підтверджує: «Тему корпоративної соціальної відповідальності обов’язково потрібно трансплантувати і у структури державної влади. Держава - це теж своєрідна корпорація, де є працедавці, трудові відносини, плани і бюджети і тема соціальної відповідальності повинна бути іманентною для неї. Коли держава перейметься цією темою, принципи КСВ будуть ефективніше впроваджуватися».

Дніпропетровськ, 26 серпня: найбільш жваво обговорювалися питання соціальної відповідальності та майбутні перспективи компаній у розрізі КСВ. Директор з корпоративних відносин компанії ІНТЕРПАЙП Олег Кузьмін стверджує: «В усі часи КСВ для нас буде однакова, незалежно від того, що відбувається на міжнародних ринках. Основі принципи – це партнерські відносини з державою, нашими партнерами і співробітниками. Пріоритетними напрямками були і залишаються питання якості продукції, екології, охорони праці, освіти і розвитку наших співробітників».

Запоріжжя, 4 вересня: обговорювалася соціальна відповідальність великих підприємств, вплив кризи на пріоритети ведення бізнесу, операційні витрати, питання працевлаштування студентів. Це пов’язано із специфікою Запоріжжя - одного з двох українських регіонів, який найбільше відчув вплив економічної ситуації. Олена Обухівська, менеджер із зв’язків з громадськістю компанії «САН ІнБев Україна» коментує: «Різнопланова дискусія у Запоріжжі підтвердила, що громади і компанії сьогодні готові до діалогу у вирішенні суспільних проблем через різноманітні моделі соціальної відповідальності. Прикладом може стати концепція КСВ нашої компанії - «Бути кращою пивною компанією у кращому світі», яка ефективно працює у «САН ІнБев Україна» й інформує суспільство про помірне споживання пива повнолітніми».

Одеса, 8 серпня: дискутували з питань трудових відносин в рамках корпоративної соціальної відповідальності, введення стандарту SА-8000, соціальної звітності, зв’язку між соціальною відповідальністю та бізнес-стратегією компаній. Тетяна Богданова, регіональний директор компанії «Австрійські авіалінії», додає: «Сьогоднішня економічна ситуація ідеально підходить для переосмислення та розробки нових підходів до КСВ, оскільки активна участь компаній у суспільному розвитку є необхідною умовою сталого бізнесу, й одночасно підвищення соціальної стабільності та рівня життя».

Харків, 11 вересня: постали питання кращих практик компаній у сфері КСВ, різниці між КСВ та благодійністю, економічної ефективності соціальних проектів компаній та методів їх оцінки. Аліна Сігда, керівник відділу PR компанії «ВОЛЯ», відзначає: «Під час дискусії компанії показали різницю між благодійними проектами та таким комплексним поняттям як корпоративна соціальна відповідальність, що включає організаційне управління, розвиток персоналу, захист інтересів споживачів, соціальні інвестиції. Корпоративна соціальна відповідальність компанії «Воля» є практичним прикладом того, що КСВ – це стратегія ведення бізнесу»

Головними висновками дискусії стали:

1. КСВ має зайняти ще більш значиме місце у розвитку організацій;
2. КСВ є комплексним поняттям, де благодійність є лише маленькою частиною КСВ;
3. потрібно працювати над питаннями соціальної відповідальності органів державної влади;
4. КСВ має бути збережена саме під час важкої економічної ситуації;
5. обмін практиками компаній з оцінки економічної ефективності проектів є необхідним;
6. потрібно заохотити компанії до подання соціальних звітів.

«Широкомасштабна дискусія «Корпоративна соціальна відповідальність: думка лідерів» засвідчила вже досить високий рівень поінформованості про КСВ і меншу плутанину в поняттях. Головні висновки дискусії ще раз нас переконали, що проведення Першого Всеукраїнського Конкурсу бізнес-кейсів з КСВ є своєчасним: сьогодні потрібний обмін практиками з КСВ, які компанії-лідери демонструють в Україні», - відмітила М.Саприкіна, голова Центру «Розвиток КСВ», член міжнародного журі Першого Всеукраїнського Конкурсу бізнес-кейсів з КСВ.

Поділитись