Мережа АЗК «ОККО» обладнала 34 своїх АЗК, що розташовані на пожвавлених автотрасах, пристроями для зарядки електромобілів KEBA P20. Завдяки цьому власники електрокарів відтепер без проблем зможуть перетинати Україну, адже у будь-якій частині держави «ОККО» надає їм можливість підживити свій транспортний засіб. Ця послуга буде безоплатною.
«Ринок електромобілів у світі розвивається дуже динамічно. За останні 4 роки їх продажі збільшилися в 10 разів. Усе частіше, купуючи електрокар, люди керуються не тільки дешевизною електроенергії, а й міркуваннями екологічності цього транспорту. Коли цей тренд досягне України, кожен водій електрокара вже знатиме, що на «ОККО» він отримає повний сервіс. Це наші інвестиції в майбутнє», - зазначив віце-президент мережі Олександр Гегедиш під час презентації першої загальнонаціональної мережі зарядок для електрокарів, яка відбулася 23 грудня на АЗК «ОККО» у Гатному поблизу Києва. За його словами, досі в Україні існувало певне замкнуте коло: зустрічалося мало електрокарів, бо не було пунктів для їх комфортної підзарядки, і навпаки. Мережа «ОККО» це замкнуте коло розірвала, створивши цілісну інфраструктуру для таких автомобілів. І в майбутньому вона планує нарощувати кількість електрозарядок. «Принцип нашої мережі – йти на крок попереду ринку. Ми не вагаємося інвестувати в перспективні інноваційні проекти, бо вони не тільки корисні нашим клієнтам, а й у цілому сприяють підвищенню якості життя в Україні», - підкреслив Олександр Гегедиш.
Саме на АЗК під брендом «ОККО» 12 жовтня 2012-го року у Києві запрацювала перша в Україні електрозарядка для автомобілів. Тоді цей проект розглядався у компанії як пілотний, зараз компанія підійшла до проблеми системно. Нові електрочарджери розміщені на трасах «Київ-Чоп», «Київ-Харків», «Київ-Одеса», «Київ-Дніпропетровськ», «Рівне-Люблін», «Львів-Перемишль», тож підзарядитися в дорозі можна, подорожуючи в будь-якому напрямку. Щоб створити максимум зручностей для клієнтів, зарядні пристрої встановлено на тих АЗК «ОККО», де є ресторани A la minute, Pasta Mia чи Hot cafe великого формату. Поки машина заряджається – водій встигне відпочити за смачною стравою чи горнятком духмяної кави.
Заряджатися на АЗК «ОККО» зможуть електромобілі усіх марок. Бо хоч у комплектації пристрій KEBA P20 має роз'єм зарядки 2 тиру, що розрахований на моделі Tesla, Renault Zoe, Porshe Panamera i Mercedes, BMW i3, i), але завдяки кабельному перехідникові типу 1 від нього можуть заряджатися й авто Nissan Leaf, Chevrolet Volt, Mitsubishi iMEV, Renault Fluence.
Потужність пристрою KEBA P20 - 22 кіловатт/година. Тривалість зарядки електрокара залежить від марки і моделі авто. Наприклад, електрокару Tesla Model S, достатньо години, щоб забезпечити собі подальший пробіг у 150-200 кілометрів. У інших електромобілів потужність зарядного пристрою менша, наприклад Nissan Leaf може заряджатись тільки в режимі 6,6 Квт на годину від змінного струму, тому й швидкість зарядки буде дещо меншою.
Нині, за підрахунками операторів ринку, в Україні є до сотні автомобілів, здатних живитися електрострумом, враховуючи й «гібридні» авто, здатні заправлятися як електрикою, так і традиційним пальним. Власники кількох електромобілів, які вже експлуатуються в Україні, взяли участь у презентації електрозарядної мережі «ОККО» 23 грудня. Серед них - організатор Tesla Motors Клуб Україна Назар Шимоне-Давида, відомий київський ресторатор Дмитро Борисов. Вони розповіли про свої враження від подорожі електрокаром між Львовом і Києвом із заїздом на АЗК «ОККО», що відбулася 22 грудня, про інноваційні й екологічні переваги таких машин, поділилися прогнозами щодо розвитку українського ринку електромобілів.
«Електромобілі за своїми технологічними параметрами є кращими від автомобілів на рідкому паливі, тому їх стає все більше на дорогах Європи і, навіть, України. Революція в переході авто на електротягу нагадує перемогу мобільного зв'язку над дротовим, або цифрової апаратури над аналоговою. І вона відбудеться швидше, ніж ми уявляли раніше», - переконаний Назар Шимоне-Давида.
Перелік АЗК, де встановлено зарядні пристрої для електромобілів, тут.