Податкова попередила уряд про наслідки введення імпортних мит
28.02.2011

Податкова попередила уряд про наслідки введення імпортних мит

Введення мит на імпорт світлих нафтопродуктів в Україну в сьогоднішній ситуації призведе до зростання цін на пальне і збільшення частки контрафактної продукції на ринку. Про це сказано в листі Державної податкової служби (копія є OilNews) до Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Міністерству енергетики та вугільної промисловості, Експертно-аналітичної групи з питань стабільного функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної промисловості.

У документі зазначається, що перед розглядом питання про введення імпортних мит необхідно врегулювати ряд проблем, що впливають на функціонування ринку і створення конкурентного середовища. Серед таких податкова служба назвала використання окремими суб'єктами схем з ухилення від сплати акцизного збору на нафтопродукти.

«В ході дослідження в 2010 р. ланцюжків поставок нафтопродуктів, призначених для специфічних процесів переробки і оподатковуваних акцизним збором за пільговими ставками, не встановлено їх потрапляння в нафтохімічну промисловість. У той же час виявлено факти продажу цих нафтопродуктів через мережу АЗС в якості пального, власного споживання», - зазначено в листі.

За інформацією податкової, в злочинних схемах зазвичай бере участь до п'яти суб'єктів господарювання, розташованих в різних регіонах, що ускладнює проведення необхідних перевірок. Крім того, в окремих випадках державному відомству не вдається встановити місцезнаходження підставних фірм або ж вони знаходяться в процедурі банкрутства.

В якості вирішення описаної проблеми податкова пропонує зрівняти ставки акцизного збору на легкі і середні дистиляти зі ставками на бензин, а також ввести вексельний механізм отримання нафтопродуктів по пільговій ставці для хімічних виробників (по визначеним Кабінетом Міністром списку і квотам).

Ще одним питанням, що вимагає невідкладного рішення, податкова назвала необхідність врегулювання діяльності 120 міні-НПЗ, які не мають повного циклу виробництва. За інформацією відомства, такі заводи є основним джерелом контрафактних нафтопродуктів.

Вирішити дану проблему пропонується шляхом посилення контролю виробництва та обігу нафтопродуктів, а також впровадженням ліцензування відповідної діяльності.

Крім того, для стимулювання виробництва та імпорту якісних нафтопродуктів податкова запропонувала ввести диференційовану ставку акцизного збору на бензин. Відомство зазначає, що дана практика добре зарекомендувала себе на прикладі дизельного палива.

«Якщо частка дизпалива з вмістом сірки від 0,035 до 0,2% в 2007 р. становила 56%, то у 2009 році вона скоротилася до 38%, в 2010 р - до 26%. При цьому зростає частка дизельного палива з меншим вмістом сірки (не більше 0,035%): з 37,9% у 2007 році до 62% в 2009 році і 74% в 2010 р.», - йдеться в документі.


Довідка OilNews

24 січня 2011 р. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі ухвалила рішення про початок спеціального розслідування щодо збільшення обсягів імпорту нафтопродуктів в Україну, результатом якого може стати введення мит на пальне.

Розслідування почалося внаслідок звернення до уряду керівництва п'яти українських НПЗ, в якому вони звернули увагу на несприятливі умови розвитку нафтопереробки внаслідок збільшення обсягів імпорту пального.

Мінекономрозвитку, провівши свій аналіз ситуації на ринку, повідомило про відсутність підстав для введення мита, оскільки рівень імпорту не є загрозливим для внутрішнього виробника.

Представники найбільших постачальників нафтопродуктів в Україну не бачать передумов для введення мита на імпорт пального. На їхню думку, проблеми української нафтопереробки обумовлені внутрішніми причинами, такими як відсутність модернізації потужностей, контрабандні поставки нафтопродуктів і засилля фальсифікованого пального.

Поділитись