Команда ElectroCars продовжує проводити польові дослідження можливості подорожувати по Україні (і не тільки) на електрокарах. Це не тільки екологічно, але ще і дуже дешево: під час поїздки з Києва до Одеси екіпаж Nissan Leaf Олександр Кравцов і Володимир Саванчук не витратив «на проїзд» ні гривні. Правда, за цим напрямком не так багато електрозаправок, так що кілька разів машину довелося тягнути на буксирі. Основна мета пробігу була — з'ясувати наскільки реально жителю столиці дістатися до моря на електрокарі.
Поїздка розпочалася 24 липня, в п'ятницю, о 7:10 ранку. Варто відзначити, що по шляху до Одеси зарядних станцій дуже мало: дві на виїзді з Києва, в районі села Гатне і селища Чабани, і ще дві на 226 кілометрі шляху в селі Ладиженка. А в самій Одесі зарядка для електрокара тільки одна: в центрі міста, в готелі «Панорама де Люкс».
Перший раз машина підзарядилася на станції «Окко», на 15-му км шляху. Комп'ютер машини показував запас ходу в 172 км, цього не вистачило б до наступної електрозаправки. Екіпаж планував зарядити батарею машини від звичайної розетки на будь-якій АЗС або в кафе через 150 км після виїзду.
Але на відрізку Жашків-Умань в сторону Одеси жодної заправки або точки відпочинку не виявилося. Так що за 20-30 км до Умані машина розрядилася повністю. Довелося водіям ловити машину, яка могла б потягнути електрокар на буксирі. Таким чином, можна заряджати акумулятор завдяки рекуперації (щоб це було можливо, в Nissan Leaf потрібно залишати мінімальний запас ємність в 0,5 кВт).
Машину взяв на буксир невелика вантажівка, поїздка в 30 км допомогла зарядити акумулятор десь на 35%. Цього вистачило, щоб доїхати до заправки на 228 км. «На одеській трасі потрібно мати в запасі такий варіант пересування. І обов'язково мати з собою міцний трос», — радить Олександр.
До наступної зарядки через 200 км електрокар доїхати сам би не зміг. Так що екіпаж зупинявся ще двічі: біля готелю-ресторану в селі Криве Озеро і на АЗС Shell. У ресторані допомогти не змогли, але пообіцяли в майбутньому забезпечити електрокарам дві 220-вольт розетки. На заправці персонал дав доступ до розетки, але через перебої з потужністю вдалося зарядитися всього на 10%.
Щоб дістатися до Одеси, знову ловили машину, доїхати до чергової зарядки допоміг водій «Мерседеса». До Затоки доїхали о 22:40, всього команда проїхала 511 км. Висновок з експерименту: в Одесу можна їхати на електрокарі, але потрібно бути готовим підзаряджатися на буксирі в дорозі.
Нагадаємо, раніше члени спільноти ElectroCars зробили одноденний пробіг на електрокарі за маршрутом Київ-Рівне-Київ. Загальна протяжність маршруту - 615 км. Таким чином команда готувалася до марафону «Київ-Монте-Карло».