Перевірка якості бензину: до «сірих» заправок справа не дійде ― Косянчук
25.01.2016

Перевірка якості бензину: до «сірих» заправок справа не дійде ― Косянчук

Уряд прийняв рішення перевірити якість палива на автозаправних станціях. Президент Асоціації об'єднання операторів ринку нафтопродуктів в Україні Леонід Косянчук в ефірі радіостанції Голос Столиці заявив, такі перевірки призведуть до безладу на ринку, при цьому продавці контрабандного палива продовжать вести незаконну діяльність.

Прем'єр-міністр Арсеній Яценюк провів антикорупційне засідання Кабміну, в ході якого доручив перевірити якість палива на автозаправках. Глава уряду також заявив, що Антимонопольний комітет починає розслідування можливої ​​змови учасників паливного ринку з ціноутворення на АЗС.

Президент Асоціації об'єднання операторів ринку нафтопродуктів в Україні Леонід Косянчук в ефірі радіостанції Голос Столиці зазначив, що передумов для значного зниження цін на бензин зараз немає.

Про яку змову йдеться?

― Прем'єр-міністр нікому не відкрив очі і нічого нового не сказав. І якщо до нього це тільки зараз дійшло, то мені шкода прем'єра, тому що його служби працюють дуже погано. Торік я особисто йому направляв близько 10 листів з інформацією про те, що зараз кожен третій, а скоро і кожен другий літр матиме кримінальне походження, і я не отримав жодної відповіді.

Зниження цін на бензин: на ринку йде боротьба без правил за кожного клієнта — Куюн

Але тепер вже почнуться перевірки?

― Ключова фраза його промови: «основних операторів ринку». А відбуватися це буде, як завжди. Зараз на всі легальні бренди, які платять податки, які не мають можливості займатися ні фальсифікатом, ні контрабандою, будуть направлені ось ці перевіряючі. Я на сто відсотків упевнений, що вони будуть намагатися відібрати проби в порушення чинного законодавства, тобто без дотримання технічних умов. Що стосується лабораторій, то йому правильно нашептали, що повний комплекс досліджень палива у нас може проводити тільки одна лабораторія. По суті, нелегальний бензин ― це паливо, з якого не сплатили податок. Але наші споживачі не винні в тому, що з них роблять скупників краденого, тому що завдяки політиці НБУ сьогодні купівельна спроможність населення зменшилася мінімум в три рази. І на сьогоднішній день ― грудень, січень, лютий, а то і березень ― оператори ринку працюють собі в збиток. Що стосується якості, то всі відомі бренди ― і WOG, і «ОККО», і «Лукойл» ― мають свої лабораторії з обладнанням на сотні тисяч євро, які в змозі провести будь-який аналіз.

Тобто вони не опустяться до «бодяги»?

― Ніколи. «Бодягу» і контрабанду продають не основні бренди, вона продається в інших мережах. І в першу чергу будуть викручені руки основним операторам ринку, а до цих «сірих» заправок справа не дійде.

У ДФС відзначили, що одним з факторів, які впливають на якість бензину, є ухилення від оподаткування...

― Так, тільки Насіров забув сказати, що саме основні оператори ринку були ініціаторами змін системи адміністрування податків, щоб зробити неможливою їх несплату. Перевірка якості палива ― це не досягнення уряду, це їх святий обов'язок ― за наші податки вони зобов'язані надати нам безпечне проживання на території країни та убезпечити нас від неякісної продукції. І я вас запевняю, що ця історія закінчиться нічим. Буде безлад на ринку, буде викручування рук основним операторам ринку, які платять податки і торгують чистим імпортом.

Чи повинна знизитися вартість бензину, враховуючи падіння цін на нафту?

― Коли прем'єр 12 чи 13 січня заявив, що ціна нафти становить 30 доларів, а у нас ціни не падають, то не знайшлося жодного, хто підказав би прем'єру, що він озвучує не ціну нафти на 13 число, а ціну березневого ф'ючерсу. На всякий випадок я поясню, що ф'ючерс походить від англійського future, тобто «майбутнє». Це означає, що фіксується домовленість по майбутній угоді, тобто покупець і продавець домовляються, що в березні вони за цією ціною продадуть один одному певний об'єм. Є ще один момент. Імпорт поганий тим, що ми створюємо додаткову вартість на чужій території, і ми змушені купувати товар за тверду валюту, продавати за гривню, а потім намагатися знову купити валюту, щоб поповнити ресурс. І дуже часто буває так, що ми не можемо купити за виручені гривні ту кількість доларів, яка забезпечить нам ту ж кількість палива. Нафтопродукти на зовнішньому ринку за останній місяць подешевшали на 43 долара за тону, це приблизно 95 копійок на літрі бензину, я не буду вплутувати сюди дизель. За той же самий час курс нашої національної валюти втратив 1,2 гривні на доларі, це курс міжбанку, де ми купуємо валюту. А волатильність гривні по відношенню до долара, це приблизно плюс 1,1 гривні. Тобто, якщо ми мінус 0,95 зіставимо з плюсом 1,1, то виходить, що знижувати не вийде, нічим буде здачу давати на заправці. Крім того, з 1 січня 2016 року наш уряд підвищив акцизи на паливо на 13%, а це додало по 70 копійок на літр. І якщо ми зіставимо всі ці цифри, то стає зрозуміло, що ні про яке зниження ціни мови бути не може. Підвищення акцизів призвело до того, що сьогодні у нас структура роздрібної ціни виглядає наступним чином: 41% ― вартість розмитненого палива, 47% ― податки державі, і 12% ― це логістика, умовно постійні витрати і планований прибуток операторів ринку. Це все-таки бізнес, і він повинен бути хоча б мінімально прибутковим.

Раніше в ефірі радіостанції Голос Столиці директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн зазначав, що імпорт нафтопродуктів скоротився через фінансову кризу. «Люди стали менше купувати, тому імпорт скоротився. Паливо — товар імпортний. Попит на паливо не впливає на його ціну вже давно. Ціни будуть залежати від світових цін на нафту і від коливань гривні», — зазначив Куюн.

У той же час президент Асоціації об'єднання операторів ринку нафтопродуктів в Україні Леонід Косянчук заявляв в ефірі радіостанції Голос Столиці, що ціни на нафтопродукти знижуватися не можуть, так як гривня постійно падає.

 

newsradio.com.ua

Поділитись