Питання-відповіді про роботу мережі АЗК «ОККО»
23.05.2022

Питання-відповіді про роботу мережі АЗК «ОККО»

Мережа АЗК «ОККО» з початку війни працює у режимі 24/7 і робить все можливе для того, щоб забезпечити Україну і українців пальним. Проте останнім часом отримуємо від вас чимало питань про пальне та особливості роботи заправок, тож підготували відповіді на найпоширеніші з них:

  1. Чому не вистачає пального на заправках?

Причиною нестачі пального на заправках є дефіцит на ринку. До війни українці споживали в середньому 950 тис. тонн пального щомісяця (600 тис. тонн дизеля, 200 тис. тонн бензинів та 150 тис. тонн скрапленого газу). Такі об’єми задовольняли потреби ринку в необмеженій кількості. Для порівняння у квітні паливний ринок України спожив 500 тис. тонн пального (300 тис. тонн дизеля, 150 тис. тонн бензинів та 50 тис. тонн газу). Це – попит, який сформувався в умовах війни. Тобто станом на зараз щомісяця ринок потребує близько 500 тис. тонн пального. Значну частину цієї потреби закривав Кременчуцький НПЗ, однак після сумних подій наприкінці квітня, він так і не відновив роботу. Таким чином на ринку утворилась «дірка» об’ємом у близько 200 тис. тонн. Інші учасники ринку не можуть швидко її закрити, оскільки існує дві ключові проблеми: диверсифікація ринків закупівлі та налагодження логістичних ланцюжків. До початку війни значну частку в імпорті займало білоруське пальне, ще частину транспортували морем, решта їхало з Європи. Тепер перших два канали для нас закриті, всі 100% доводиться везти через європейський кордон. Мережа АЗК «ОККО» станом на сьогодні завозить пальне з Польщі, Румунії, Словаччини, а також низки ще більш віддалених країн. Але проблема не лише в тому, де купити пальне (частина законтрактованого нами пального вже є в портах), проблема в тому, як його привезти (це питання і кількості вагоноцистерн, і бензовозів, і нафтобаз для зберігання, адже частина цієї інфраструктури просто зруйнована). Тож поки не будуть налагоджені ланцюжки постачання і не розшириться географія закупівель на ринку будуть спостерігатись перебої з постачанням.

  1. Чому існують ліміти на заправку?

Оскільки на ринку є дефіцит, ми не можемо задовольнити 100% попиту. Щоб уникнути ситуації, коли пального нема взагалі, ми, розуміючи що і скільки закупили і коли воно приїде на АЗК, змушені встановлювати ліміти, щоб розтягнути партію на якнайбільшу кількість автомобілів. Крім того, є кілька важливих ситуативних фактори, які потрібно враховувати. Перш за все, з технічної точки зору ми не можемо вичерпувати пальне в резервуарах до нуля, щоб не закачати в трубопроводи повітря. Тому існує критичний рівень залишків після досягнення якого заправка зупиняє відпуск пального. По-друге, в пріоритеті заправка критичної інфраструктури – це ЗСУ, медики, пожежні, поліція, громадський транспорт, тощо. Для них завжди мусимо тримати запас. По-третє, бізнес. Для того, щоб економіка України працювала, бізнес повинен бути забезпечений пальним, адже від цього напряму залежить наявність продуктів на полицях магазинів, ліків в аптеках, робота заводів, посівна. Ну і, звичайно, фізичні особи. В умовах дефіциту люди часто намагаються закупити пальне про запас і для перепродажу, тому ми змушені лімітувати і цю категорію. 

  1. Які існують ліміти на заправку і де про них дізнатись?

Зараз на ОККО діють персональні ліміти для кожного учасника програми лояльності Fishka. З карткою Fishka, в залежності від персонального ліміту, можна заправити від 15 л до 30 л в одне авто (за умови наявності пального на АЗК за оплату готівкою або банківською карткою). Ліміт діє на одну заправку з карткою Fishka. Наступного разу можна заправитись через 3 години, але не більше, ніж 3 рази на добу. Тому рекомендуємо перед заїздом на АЗК перевірити свої ліміти або отримати картку Fishka, якщо у вас її ще нема. Найпростіше це зробити, встановивши мобільний додаток на iOS або Android - віртуальна картка Fishka буде завжди під рукою. По мірі збільшення запасів пального на АЗК, ліміти будуть переглядатись і пом'якшуватись. Слідкуйте за інформацією в мобільному додатку Fishka та на сайті ОККО. 

  1. Чому зросли ціни на пальне?

На зростання цін на пальне впливає ціла низка факторів. Перш за все, ріст курсу долара і світових цін на нафту. Для порівняння у червні минулого року нафта торгувалась по $69 за барель, а станом на 17 травня ціна сягає вже $115 за барель і продовжує рости. По-друге, раніше нам вдавалось оптимізувати логістичні витрати за рахунок диверсифікації ресурсу: частина пального їхала з Білорусі, частина – через південні порти, ще частина через європейський кордон. Тепер ми на 100% веземо пальне з Європи і конкуруємо за нього з європейськими країнами, а європейський ринок і сам відчуває дефіцит. Наприклад, Польща на сьогодні імпортує стільки ж, скільки Україна споживає вцілому, попри те, що у них є 2 власних діючих заводи. Ще один фактор – це нафтове ембарго, до якого готується Європа. Частина країн вже відмовляється від дешевої російської нафти та нафтопродуктів і шукає альтернативи, тим самим створюючи конкуренцію на ринку, що теж, як наслідок, спричиняє здорожчання ресурсу. Відповідно, зараз в Україні будується новий ринок, наповнений виключно дорогим європейським ресурсом на фоні росту курсу долара, ускладненої зовнішньої логістики і зруйнованої внутрішньої інфраструктури (нафтобаз та АЗК), тож подальша ціна на нафтопродукти залежатиме від факторів, описаних вище.

  1.  Як дізнатись на яких заправках є пальне?

Перед тим, як їхати на заправку, переконайтесь, що там є пальне і що воно доступне для купівлі за вашу форму оплати (готівку/банківську картку/талони/паливну картку). Оскільки ситуація змінюється буквально щогодини, перевіряйте наявність пального безпосередньо перед заїздом на АЗК. Це можна зробити, використовуючи Телеграм-бот - для цього введіть у поле пошуку Telegram Пошук АЗК ОККО. Також можна скористатись картою на сайті okko.ua. Оберіть заправку, яка вас цікавить, і уважно прочитайте детальну інформацію. Якщо у вас була відкрита карта раніше, не забудьте оновити вкладку, щоб інформація актуалізувалась. Крім того, можна зателефонувати на гарячу лінію ОККО 0 800 501 101, оператор зможе надати актуальну інформацію по кожному АЗК.

  1. Яка різниця між карткою Fishka і паливною карткою?

Картка Fishka - це картка програми лояльності для фізичних осіб-клієнтів ОККО. Найлегше її отримати, встановивши мобільний додаток Fishka. З цією карткою ви зможете отримувати покращені ліміти на заправку, а у додатку завжди знайдете актуальну інформацію щодо діючих АЗК, наявного пального та зможете заправитись через OKKO PAY. 

Паливна картка - це продукт для юридичних осіб. Щоб її отримати, потрібно бути юридичною особою і укласти договір в одному з наших офіційних представництв. Однак, зважаючи на ситуацію на ринку пального, нові договори наразі не укладаємо. Слідкуйте за наступною інформацією на офіційному сайті і в соцмережах ОККО.  

  1. Як купити паливну картку або талони?

Паливні картки і талони за звичайних умов доступні лише для юридичних осіб. Однак, зважаючи на ситуацію на ринку пального, нові договори наразі не укладаємо. Слідкуйте за наступною інформацією на офіційному сайті і в соцмережах ОККО.  

  1. Чи є винятки для фондів та громадських організацій, які волонтерять і хочуть придбати талони?

Виключно для офіційних фондів, громадських організацій, які займаються цією важливою для країни і людей справою, ми зберегли можливість придбання талонів. Заявки на придбання приймаємо виключно від зареєстрованих офіційно організацій (тобто заявки від приватних/фізичних осіб до розгляду прийматися не будуть). Заявку можна надіслати на адресу – csr@gng.com.ua. У листі необхідно вказати назву фонду (юридичну та «іміджеву»), офіційні документи, посилання на офіційні ресурси, контакти представника, а також запит у довільній формі, де вказано, скільки потрібно пального і під які потреби. Зверніть увагу, що всі документи і запити ретельно перевіряються. Якщо фонд проходить перевірку, протягом 1-2 днів отримує відповідь, де розписані чіткі інструкції й контакт представника ОККО, який надалі супроводжує процес. Якщо організація не проходить перевірку – її сповіщають про відмову й причини.

  1.  Як ОККО допомагає під час війни?

Станом на 25 травня загальний розмір допомоги наданої за сприяння компанії на потреби оборони й підтримки потерпілих від війни складає 47,9 млн грн. ОККО допомагає захисникам України, волонтерським та громадським організаціям пальним, коштами, товарами. Зокрема, з перших днів війни компанія розпочала партнерство з благодійним фондом «Повернись живим», який багато років поспіль допомагає Збройним силам України. ОККО продовжує забезпечувати пальним волонтерські та громадських організації, які здійснюють евакуацію населення з місць бойових дій, перевозять гуманітарну допомогу тощо. Допомогу пальним отримали й підрозділи ДСНС, медики, інші підприємства й організації, які забезпечують життєдіяльність країни. Крім того, на АЗК ОККО безкоштовно готують хотдоги й каву для захисників і захисниць України, що несуть службу в гарячих точках.

Також ОККО продовжує ініціативу “Зігріваємо захисників”, в межах якої разом зі своїми клієнтами пригощає кавою і хот-догами воїнів, які захищають країну в гарячих точках. Видано вже понад 215 тисяч чашок кави та 119 тисяч хот-догів на понад 18 мільйонів гривень. Зупинятись не плануємо, якщо ви теж хочете долучитись, можете пожертвувати бали в додатку Fishka -> розділ «Благодійність» чи кошти безпосередньо на АЗК – для цього зверніться до касира.

Поділитись