Пульс Європи
30.10.2008

Пульс Європи

Цієї осені фірмовий бензин мережі автозаправних станцій «ОККО» Рulls 95 святкує перший день народження. Однак продукт виглядає не за роками.

"Продажі Pulls 95 перевищили наші очікування,каже прес-секретар львівського «Концерну Галнафтогаз» (оператор мережі «ОККО») Олесь Прикордонний.Дослідження показують, що одного разу заправившись цим бензином, автовласник стає нашим постійним клієнтом». Однак представник компанії з посиланням на ті ж дослідження визнає, що ще багато водіїв ставляться до подібних інновацій недовірливо, вважаючи їх деякими рекламними хитрощами. Реклами справді вистачає, але за кадром залишається чимало цікавих та пізнавальних фактів, які дозволяють поглянути на Pulls 95 інакше. Перше, з чого почав постачальник, — із налагодження системи стабільного постачання євробензину. Львів'яни відзначилися тим, що почали першими і поки що залишаються єдиними постачальниками бензину з Польщі. Там місцевий концерн Оrlen на своєму ультрасучасному заводі у Плоцьку випускає один із найкращих зразків бензину стандарту «Євро-5». Полякам належить і литовський завод Мажейкю Нафта, продукція якого давно і добре відома українським автомобілістам. Мало хто знає, але Галнафтогаз вже кілька років є найбільшим постачальником литовського бензину в Україну. Невідомий і той факт, що просто так вивісити на АЗС фірмовий бензин не можна. Для цього необхідно сертифікувати пальне у Держспоживстандарті, а перед цим пройти багато випробувань у профільному інституті нафтопереробної промисловості МАСМА. За їх результатами компанія отримує технічні умови (ТУ) та чітко виписаний техрегламент.

Миєм, миєм... Турбочисто!

Немає ніякої містики й у властивостях, які має «преміальний» бензин. Головна відмінність Pulls 95 від звичайного «євробензину» — вміст миючих речовин, що нейтралізують іржу у вузлах паливної системи та видаляють нагар у двигуні. Це важливо, оскільки збільшення шару нагару природним чином призводить до зменшення фізичного об'єму циліндрів двигуна, а звідси й до втрати потужності двигуна. Крім того, нагар, що утворився на деталях двигуна, служить своєрідною губкою для пального. Бензин, що зібрався в порах відкладень, продовжує горіти під час усіх рухів поршня. Відповідно робота мотора дестабілізується, його ресурс виробляється в прискореному темпі, а споживання пального зростає. Причому, якщо в новому двигуні Pulls запобігає утворенню нагару, то в старому вичищає вже наявні відкладення. Як результат, нейтралізації вищеописаних дефектів - підвищення потужності, скорочення споживання пального, збільшення ресурсу двигуна та скорочення шкідливих вихлопів.

Врятувати та зберегти

У «Галнафтогазі» кажуть, що створити бензин нового покоління — це лише половина справи. Друга половина — проконтролювати його якість на всьому довгому шляху від заводу до бака автомобіля. "Зараз у нашій мережі курсують дві мобільні лабораторії, які визначають якість пального за 15 параметрами", — повідомила А95 начальник відділу якості ПММ "Галнафтогазу" Алла Сидорович. Час диктує фантастичні ще за вчорашніми мірками вимоги: нові пересувні лабораторії «ОККО» можуть визначати вміст сірки у бензині від 0,003%. Але головні пункти управління та контролю якості розміщуються у стаціонарних лабораторіях у Львові, Харкові, Києві, Івано-Франківську, Вінниці, Рівному та Ужгороді, укомплектовані найновішим обладнанням. Останні зразки приладів здатні повністю відстежити параметри бензину «Євро-5», що поки що не під силу державним лабораторіям.

«Підтримка високого рівня контролю за якістю пального — дуже дороге забезпечення. Вартість однієї мобільної лабораторії становить 2-2,2 млн. грн.*», — каже О. Сидорович, тим самим даючи зрозуміти порядок витрат на комплектацію стаціонарної лабораторії.

Поділитись