Стратегія лідерства
29.02.2008

Стратегія лідерства

Генеральний директор "Концерну Галнафтогаз" Юрій Кучабський вважає, що ефективний топ-менеджер повинен постійно працювати над створенням власного іміджу, який безсумнівно впливає на репутацію компанії. Керівник найбільшого вітчизняного оператора на ринку нафтопродуктів переконаний, що компанія не зможе домогтися максимального успіху без хорошої команди, кістяк якої складають амбітні і яскраві особистості. Про тендецію розвитку вітчизняного нафтопродуктового ринку і плани на майбутнє "Концерну Галнафтогаз" розповідає пан Кучабський

- Юрій Любомирович, як Ви вважаєте, наскільки імідж топ-менеджера може впливати на імідж компанії?

- Ці речі взаємопов'язані. Імідж топ-менеджера просто не може не впливати на імідж компанії. І тут на топ-менеджерові лежить велика відповідальність. Як би не старалися піарники, але якщо з першою особою «не вийшло», то їхні зусилля розбиваються об реалії. Так само важливу роль в побудові репутації компанії грає команда менеджерів. Я взагалі вважаю неможливим досягнення поставлених цілей без існування сильної команди. Вона повинна працювати не тільки на конкретний результат, а й на створення позитивного іміджу.

- Якими принципами Ви керуєтесь при створенні своєї команди? Якою вона повинна бути для досягнення максимального результату?

- У команді повинні бути присутні яскраві і амбітні особистості, які, в той же час, вміють бути командними гравцями. Ми намагаємося знаходити баланс в цьому питанні, золоту середину. Сьогодні ринок, як і суспільство, змінився, тому досягти успіху неможливо без команди. Років 40 тому дуже часто менеджер вищої ланки повинен був спочатку пізнати зсередини специфіку компанії, пройти всі щаблі кар'єрного росту. З цієї сітуації виріс феномен «червоних директорів» - авторитарних одноосібних керівників. Зараз же з появою високотехнічних технологій досить складно одному топ-менеджеру знати все. Тому сучасний топ-менеджер повинен володіти стратегічним баченням, вмінням делегувати повноваження і одночасно мотивувати команду для досягнення поставлених цілей.

- Яке місце у Вашій мотиваційній шкалі займають нефінансові чинники?

- Мені цікаво працювати в «Концерні Галнафтогаз», оскільки він динамічно розвивається. Акціонери поставили перед нами чіткі і досить амбітні плани. В першу чергу, вони передбачають збільшення частки ринку, зростання кількості заправних станцій. У цій динаміці зростання мені цікаво втілювати в життя різні бізнес-проекти, а не просто управляти усталеним бізнесом.

- Які Ви можете назвати недоліки і переваги топ-менеджерів молодої генерації і керівників старого гарту? Адже стиль роботи вищої ланки повинен впливати на імідж компанії.

- Не думаю, що успіх компанії безпосередньо залежить від вікового цензу керівника. Адже все залежить від особливостей стилю топ-менеджера. Наприклад, в Європі вік топ-менеджменту вищої ланки досягає і 70 років. Тоді чому в Україні це питання так поставлене? Відповідь проста - закордонні компанії спочатку працюють за ринковими правилами, а це змушує їх рухатися вперед, досягати кращих результатів. Український топ-менеджмент старого гарту вирощений в умовах радянської планової економіки, де основним «двигуном» зростання компанії була планова економіка і тіньові механізми. Тоді від топ-менеджера потрібно було володіння «залізною рукою», вміння «вибивати бюджет» і лобіювати «питання» в міністерствах і відомствах, знання «потрібних дверей і людей». В умовах відкритого ринку і конкуренції діють інші механізми. Від менеджерів потрібно більше ефективної роботи, великих знань і умінь. У хід пішли такі тонкощі, як психологія колективу і т.д.

- Якими особливими навичками і знаннями повинен володіти топ-менеджер, який працює у Вашій галузі?

-Топ-менеджер повинен володіти здоровими амбіціями, проявляти ініціативу, бути креативним і не зупинятися в своєму розвитку.

- Чи поділяєте Ви імідж і репутацію?

- Так, поділяю. Імідж можна створити топ-менеджеру, а ось репутація є індикатором діяльності, як керівника, так і всієї компанії. Над репутацією необхідно працювати кожен день, постійно, її не вибудувати за рік-півтора. Тут враховується не тільки те, як ти працюєш, але і як ти живеш і спілкуєшся поза роботою

Для себе виділив основні складові репутації - це поведінка на ринку і поза ринком, виконання взятих зобов'язань і досягнення конкретних результатів.

- Чи є створення іміджу компанії інструментом збільшення її капіталізації на ринку?

- Базовою основою для підвищення капіталізації залишається динаміка розвитку компанії, виконання планів і генерація грошових капіталів. Другим важливим фактором залишається вміння донести успіхи компанії до акціонерів та інвесторів. Також не можна забувати, що компанія повинна бути соціально активною, нести соціальну відповідальність, правильно будувати відносини з суспільством. Згоден з тим, що компанії зі стійкою і позитивною репутацією на ринку легше залучити інвестиції, оскільки вона буде користуватися великою довірою з боку потенційного інвестора.

- Яким чином Ви проводите вільний від роботи час?

- Гуляю з сином, катаюся на лижах і читаю економічну і бізнес-літературу. Зовсім недавно прочитав книгу - «Топ-50 найбільш невдалих проектів в світі», де розглядаються і аналізуються ідеї, стратегії і допущені помилки, які призвели бізнес-проекти до невдачі. Це не менш цікаво і корисно, ніж аналіз вдалих проектів. Також із задоволенням прочитав книгу про невідомі компанії, які займають вагоме місце на ринку.


АНКЕТА

Дата і місце народження: 25.02.1974, Стрий, Львівська область

Освіта: Львівський національний університет імені І. Франка, економіст-математик.

Кар'єра: стаж роботи на керівних посадах - 10 років. З третього курсу університету почав працювати бухгалтером-консультантом в ПП, потім працював фахівцем з IT, менеджером з продаж, фахівцем фінансового відділу, фінансовим директором. З 2001 року - генеральний директор «Концерну Галнафтогаз».

Сім'я: одружений, виховуємо сина

Найавторитетніший топ-менеджер: Лі Якокка

Два секрети особистого успіху: підвищувати планку і вбивати стереотипи

Головний мотиваційний фактор: бути прихильником нового і прагнути до першості

Найбільше досягнення в житті: моя сім'я, мій син

Улюблений автомобіль: Range Rover

Улюблений бренд: ОККО

Улюблений годинник: Baume & Mercier

Улюблений курорт: Циллерталь

Поділитись