Ціни на нафтопродукти в Україні в жовтні залишаться стабільними, крім того, є всі передумови до їх зниження, вважають опитані агентством "Інтерфакс-Україна" експерти і учасники ринку.
"Всі фактори говорять про те, що зростання цін в жовтні чекати не варто, ринок буде стабільний і є передумови, що ціни на нафтопродукти будуть падати".
Таку думку висловив агентству "Інтерфакс-Україна" експерт консалтингової компанії UPECO Віталій Давій.
Він повідомив, що, незважаючи на підвищення Росією ставки експортного мита на нафту з 1 жовтня до $179,9 за тонну, вартість жовтневих ресурсів російської нафти для вітчизняних НПЗ залишилася приблизно на рівні вересня.
"Умовно кажучи, оскільки ціна нафти на внутрішньому ринку Росії подешевшала на $30-35 на тонні, збільшення мита було компенсовано зниженням цін на внутрішньому ринку", - сказав він.
Давій також повідомив, що приблизно такою ж залишилася ціна сировини для білоруських і литовських НПЗ, продукція яких становить основну частку імпортних нафтопродуктів на українському ринку.
Крім того, одним з головних чинників, який буде впливати на ситуацію на ринку в жовтні, експерт назвав загальне падіння попиту на нафтопродукти в Україні. "Якщо сезонний фактор, як правило, починав проявлятися в жовтні, то вже зараз - в кінці вересня, що досить нетипово для України, він знайшов своє відображення", - підкреслив В. Давій.
Експерт також зазначив, що зниження попиту на нафтопродукти призвело до того, що за останні півтора тижні ціна на них в велико гуртовому сегменті ринку знизилася на 200 грн. за тонну.
"На роздрібному сегменті це поки не відбилося, проте, якщо у великому гурті подешевшало, це говорить про те, що має відбутися здешевлення і на стелах АЗС. Нафтопродукти в Україні почали дешевшати повільно, але впевнено", - констатує В. Давій.
За його словами, ціна бензину марки А-95 до кінця місяця може знизитися на 1-2% - до 4,05-4,10 грн. за літр.
Експерт також підкреслив, що дефіциту нафтопродуктів в наступному місяці також очікувати не варто, оскільки при зниженні виробництва пального українськими НПЗ попит буде задовольнятися за рахунок імпортних поставок.
"Якщо розглядати подальші перспективи ринку з точки зору його кількісного наповнення, то, думаю, з цим проблем не буде. При зниженні оборотів у вітчизняних виробників очевидно, що попит буде задовольнятися за рахунок імпортних нафтопродуктів", - підсумував В. Давій.