У низькій якості бензину на харківських автозаправках винні реалізатори
13.09.2007

У низькій якості бензину на харківських автозаправках винні реалізатори

Харків, Вересень 13 - Якість бензину на харківських автозаправках залишає бажати кращого. Однак причина - не в виробнику і сировині, а в реалізаторах, вважають експерти ДП "Харківстандартметрологія". А ще - в інертності самих споживачів, не готових відстоювати свої інтереси.

Автозаправок в Харкові багато, а вибрати нема з чого, нарікають водії першої столиці. При високому рівні ціни на бензин, якість пального - задовільна, відзначають автомобілісти.

Згідно з інформацією, оприлюдненою експертами ДП "Харківстандартметрології", піврічна перевірка виявила, що нафтопродукти на трьох підприємствах міста не відповідали фізико-хімічним вимогам. Масова частка бензолу і сірки була завищена в бензині більше, ніж в два рази. Надлишок бензолу шкодить не тільки машині - прискорює зношування циліндрів. Але і призводить до накопичення у вихлопних газах канцерогенного бензапирену. Ця речовина провокує виникнення злоякісних пухлин.

Якщо на нафтопереробних підприємствах склад бензину перенасичували бензолом і сіркою, то на харківських АЗС пальне переважно не доливали. Іноді похибка разової видачі пального досягала 70 мл на 10 л при нормі 25 мл на 10 л.

Відзначаючи порушення, експерти "Харківстандартметрології" неохоче діляться іменами, що "провинилися". Основна причина, через яку представники установи мовчать, небажання зіпсувати репутацію торгової марки. Нечесного бізнесмена штрафують, припиняють діяльність заправки, зобов'язують усунути неполадки. Після чого він знову торгує точно таким же неякісним бензином, до наступної ревізії. Факт, що деякі власники АЗС "виправляються" тимчасово, представники "Харківстандартметрології» не заперечують.

Зараз в Харкові мереж АЗС, які регулярно видають якісне пальне, одиниці, повідомила начальник лабораторії, експерт однієї з українських нафтокомпаній, що побажала зберегти інкогніто. Згідно з щомісячним дослідженням, хороший бензин розливають заправки "ОККО", "Татнафта" і "ОВІС". Тоді як дизельне пальне в Харківській області огидне, зазначила експерт. За оцінкою її лабораторії, за станом дизельного пального Харківська та Івано-Франківська області лідирують в списку найгірших. А найякісніше пальне в Україні - в Кіровоградській області.

Незадовільна якість пального на АЗС - це результат відсутності контролю з боку Держкомстандарту і Управління із захисту прав споживача, вважає директор науково-технічного центру "Психея" Сергій Сапегін. Перший орган може перевіряти діяльність АЗС, як й інших підприємств, не частіше одного разу на рік. У Державного управління у справах захисту прав споживача, за словами Сапегіна, інші проблеми - недостатнє фінансування та відсутність важелів впливу. Штраф за жахливе пальне, як правило, не високий, і підприємці його швидко "покривають".

Частково винні в низькій якості бензину і автомобілісти, точніше, їх інертна позиція. Якби вони частіше заявляли і відстоювали свої споживчі права, ситуація на українських заправках вже давно б змінилася на краще.

Як правило, невисока якість - характерна риса маленької немережевої заправки. Але дрібних підприємств, а відповідно і "бодяги", через активний розвиток ринку нафтопродуктів з кожним днем ​​стає менше. Їх витісняють великі мережі АЗС.

Однак в цілому Сергій Сапегін зазначив очевидне поліпшення бензину на українських АЗС. "Ринок нафтопродуктів зараз більш відкритий, ніж в 2005 році. Багато імпортної сировини, а вона вища за якістю, ніж вітчизняна", - повідомив директор "Психеї". За його оцінкою зараз тільки 18% нафти - українська, решта - переважно Росія.

Український нафторинок потребує грамотної державної політики, вважає завідуюча лабораторією нафтокомпанії "ОККО" Алла Сидорович. За її словами, якщо зараз не провести генеральну реконструкцію вітчизняних нафтопідприємств, через деякий час власники елітних авто будуть змушені возити пальне літаками з-за кордону, повідомляє "Z".

Поділитись