Вільному кораблю - вільне плавання
26.05.2005

Вільному кораблю - вільне плавання

Уряд відпустив ціни на бензин та дизпаливо у вільне плавання на п'ять днів швидше, ніж декларував раніше. Як повідомили «Поступу» в Міністерстві економіки, дату в наказі про встановлення граничних оптово-відпускних цін таки справді змінено з 1 червня на 25 травня.

Проте компанії, які реалізують пальне в роздріб, дуже обережно коментують свою цінову політику. Так у прес-службі концерну «Галнафтогаз», який володіє мережею АЗС торгової марки ОККО, кажуть, що найближчим часом немає підстав підвищувати ціну на бензин. «Тут усе залежить від ціни постачальника», — сказали там. Втім, за словами представника прес-служби «Галнафтогазу», незначне підвищення роздрібної ціни на дизпаливо все ж може відбутися, враховуючи нинішню специфіку механізму цього ринку.

Власники не менш популярних АЗС під маркою ТНК взагалі утрималися від коментарів на цю тему. Мовляв, сьогодні на ринку пального залишається досить складна ситуація.

Цікаво, що обласні чиновники, які контролюють економічні процеси на Львівщині, нічого не чули про зміну терміну адміністративного обмеження цін. «Дайте мені цей наказ, і я вам його прокоментую», — заявив заступник начальника Головного управління економіки ЛОДА Микола Польовий. На запитання, «Що ви робитимете, коли ціни на бензин зростуть?» — він відповів: «От коли зростуть, тоді і поговоримо…»

На АЗС Львова ціни на пальне наразі залишаються такими ж, як були. І хоча мореплавці кажуть: після штилю чекай шторму, експерти-аналітики нафтового ринку дотримуються іншої думки.

Директор енергетичних програм Центру імені Разумкова Володимир Саприкін у коментарі «Поступу» запевнив, що практика показала — без адміністративного втручання український ринок нафтопродуктів працює нормально. Загалом динаміку зміни цін Саприкін прокоментував так: «До кінця травня і перші три тижні червня тенденції подорожчання пального не спостерігатиметься. Однак наприкінці червня у зв'язку з підвищенням експортного мита Росією ціна нафтопродуктів може не дуже, але зрости (5—7%)».

P.S. А урядовці, схоже, знайшли ринковий механізм подолання паливних криз. Фактично зараз тривають переговори із власниками недержавних акційних пакетів НПЗ ВАТ «Нафтохімік Прикарпаття» та ВАТ «НПК „Галичина“ щодо отримання над ними державного контролю, — повідомляє „Українська правда“. За оптимістичних прогнозів, після концентрації НПЗ у власності держави, Україна контролюватиме 40-45% внутрішнього ринку пального, а не 20%, як зараз. Отож вона зможе більш ефективно конкурувати з російською монополією

Поділитись