Введення мит на імпортні нафтопродукти призведе до зростання цін на товари першої необхідності
18.01.2011

Введення мит на імпортні нафтопродукти призведе до зростання цін на товари першої необхідності

Введення мит на імпортні нафтопродукти призведе до значного зростання цін на пальне, внаслідок чого піднімуться ціни і на товари першої необхідності, вважають представники операторів автозаправних мереж, які взяли участь у брифінгу в Києві у вівторок.

"Усе взаємопов'язано. Будуть рости ціни не тільки на бензин, підвищення буде закладено і в ціні хліба, і в ціні молока, у всьому", - сказав президент ПАТ "Концерн Галнафтогаз" Віталій Антонов.

Він зазначив, що українські НПЗ не в змозі покрити потреби країни в якісному моторному пальному та Україна продовжить імпортувати бензин стандарту Євро-4, Євро-5, але коштувати воно буде набагато дорожче.

У свою чергу генеральний директор мережі АЗС Shell в Україні Вільям Козик підкреслив, що слідом за якісним подорожчає і неякісне пальне. "В Україні існує імпортний паритет, і внутрішні заводи (українські НПЗ - ІФ) завжди орієнтуються на ціни імпортованого пального. Якщо будуть введені якісь мита, можна бути впевненими, що ціни на цих заводах піднімуться саме до того ж паритетного рівня", - сказав він.

Крім того, В.Козик зазначив, що введення мит активізує ввезення пального через компанію "Лівела". "Виграють ті, хто взагалі обходить сплату податків", - підкреслив керівник мережі Shell.

На думку директора консалтингової групи "А-95" (Київ) Сергія Куюна, в разі введення мит, вартість дизельного палива може вирости до 9,1 грн/літр, бензину марки А-95 - до 11,2 грн/літр.

Як повідомлялося, заступник міністра палива та енергетики Ігор Кирюшин 6 грудня 2010 р. повідомив, що Україна вивчає можливість встановлення мит на імпортні нафтопродукти в розмірі менше EUR120/тонна. Однак уже через тиждень ряд ЗМІ опублікували датований 8 грудня 2010 року лист міністра Ю. Бойко на адресу прем'єра Миколи Азарова, який підтримала більшість українських НПЗ, з пропозицією встановити мита на імпортні нафтопродукти незалежно від напрямку поставки, зокрема, на бензин на рівні EUR130/тонна, дизпаливо - EUR80/тонна і EUR40/тонна - на скраплений газ. Українські НПЗ вважають, що мита дозволять збільшити переробку нафтової сировини і провести модернізацію виробництв.

Поділитись