Заправка як гаджет
01.02.2018

Заправка як гаджет

У діджитал-еру світ змінюється зі швидкістю світла. І, відповідно, в прискореному темпі змінюються спосіб життя, звички та поведінка людей. Для будь-якого рітейлу, в т. ч. паливного, — це серйозний виклик, оскільки встигати за настроями споживача потрібно набагато швидше. Справлятися із завданням без повсюдного застосування сучасних інформаційних технологій вже неможливо. Інакше твій бізнес в певний момент виявиться на узбіччі — нецікавим для клієнта і неефективним для компанії.

Бути трендсеттером - це і виклик для команди, і відповідальність, і ризики. Але нас це ніколи не зупиняло, а скоріше навпаки — драйвило, тому в мережі "ОККО" ми завжди прагнули задавати тон на українському ринку. Наприклад, таким стало рішення будувати багатофункціональні автозаправні комплекси — зі зростаючим набором сервісів, паралельних з базовою функцією — продажем палива. Свого часу ми були першими на ринку, і наш приклад наслідували інші компанії. Сьогодні ж наша стратегія полягає в тому, щоб будувати не тільки багатофункціональні, але і високотехнологічні заправки.

Впроваджуючи інноваційні рішення, ми в першу чергу маємо на меті зробити сервіси на АЗК більш сучасними, зручними і корисними для наших клієнтів. Адже за своєю суттю автозаправний комплекс "ОККО" — це комплекс "три в одному".

  1. По-перше, власне паливні колонки і вся інфраструктура для заправки паливом і газом.
  2. По-друге, маркет з асортиментом більш ніж 1000 різних товарів.
  3. По-третє, це об'єкти HoReCa — кафе/ресторани.

Важливо, щоб кожен сегмент з цих бізнесів не просто ефективно працював сам по собі за допомогою автоматизації процесів, але і щоб всі ці процеси були чітко синхронізовані між собою і управлялися з єдиного центру по всій національній мережі, що нараховує більше 400 точок. Багато з цих рішень клієнт АЗК навіть не помічає. І це безсумнівний плюс: значить, все працює без перебоїв.

Перед ІТ командою можуть ставитися завдання, що виходять далеко за рамки одного бізнесу. Наприклад, в нашій мережі працює національна програма лояльності Fishka, яка діє і в торгових точках багатьох компаній-партнерів: супермаркетах, аптеках, магазинах техніки, автотоварах і ін. Сьогодні програмою користуються 3,75 млн українців. Нам же потрібно було знайти такі ІТ-рішення, щоб багатофункціональна платформа процесингу Fishka обробляла не тільки транзакції покупок клієнтів у будь-якого з бізнес-партнерів, але і служила інструментом зовнішньої комунікації, маркетингового аналізу, персоналізації пропозицій.

Продовжуючи тему зручностей для клієнта і розуміючи той факт, що більшість повсякденних завдань сучасна людина звикла вирішувати за допомогою смартфона, ми пішли далі. Один з останніх прикладів — це запуск сервісу OKKO Pay, доступного на будь-якому АЗК по всій Україні. Щоб заправити авто і розрахуватися за паливо, достатньо просто відсканувати QR-код на паливної колонці через мобільний додаток Fishka, а далі — пару кліків і все готово.

Цей сервіс дозволяє істотно заощадити водієві час (не потрібно йти оплачувати на касу), додає зручність — оплата, не виходячи з машини. А крім того надає водієві додаткову приємну знижку на паливо. Виходить відразу три переваги в одному мобільному сервісі.

Паралельно з цим ми запровадили ще один сервіс, що дозволяє економити час гостей в ресторанах на наших комплексах. Це інтерактивні кіоски самозамовлення для вибору і оплати страв з меню. Перший такий кіоск запрацював влітку 2017 ресторані A la minute в Фурманка на трасі "Київ-Одеса". Другий — в азійському ресторані Meiwei, який недавно відкрився в центрі Києва. Як результат — вибір їжі став не тільки швидшим, але і цікавішим. До слова, і цей модуль, і сервіс Drive In (запущений на першому Meiwei на вул. Новокостянтинівській) — це повністю власна розробка нашої ІТ-команди спільно з вітчизняними ІТ-компаніями.

Ну і останнє наше нововведення — запуск чат-бота, за допомогою якого поціновувачі азійської кухні (вони ж клієнти ресторанів Meiwei) можуть робити замовлення страв прямо зі свого смартфону. Meiwei-бот може за кілька кліків оформити доставку їжі з ресторану або запланувати самовивіз на певний час. Зробити це можна в будь-якому з трьох месенджерів: Facebook, Telegram або Viber. Своє замовлення клієнт зможе сплатити готівкою, карткою онлайн або кур'єру, а також скористатися знижкою і накопичувати бали на карту Fishka.

З одного боку такі інновації дозволяють нам надати клієнтові зручний сервіс і гарантувати максимально оперативне обслуговування. З іншого боку — вони оптимізують цілий ряд внутрішніх бізнес-процесів для наших співробітників, забезпечують високу мобільність на ринку і додаткову капіталізацію.


https://www.obozrevatel.com

Поділитись