«Зелений офіс» ОККО: 5 років турботи про довкілля
19.05.2014

«Зелений офіс» ОККО: 5 років турботи про довкілля

У травні  2014 року виповнилося 5 років, як у мережі АЗК «ОККО» стартувала програма «Зеленого офісу» (Go green!), націлена на те, щоб розвивати бізнес у максимальній гармонії з довкіллям. За цей час програма поширилася на всі 400 заправок мережі, а турбота про навколишнє середовище стала однією з найважливіших корпоративних цінностей компанії. У рамках «Зеленого офісу»  на «ОККО» проведено серію інформаційно-роз’яснювальних кампаній про дбайливе ставлення до довкілля, налагоджено сортування сміття і збір макулатури й поліетилену для вторинної переробки, широко впроваджено енергозбережні технології й розпочато застосування альтернативних джерел енергопостачання, захищено від викидів в атмосферу всі нафтотермінали компанії й підтримано низку громадських екологічних ініціатив.

 

Популяризацію принципів «Зеленого офісу» в мережі розпочали з інформаційної просвіти серед працівників та клієнтів стосовно того, як у повсякденному житті берегти ресурси і не чинити шкоди довкіллю. Сьогодні ці принципи стали повноправною частиною бізнес-процесів компанії.  «Ми переконані, що бізнес повинен дотримуватися превентивного підходу до розв’язання  екологічних проблем, впроваджувати ініціативи, спрямовані на підвищення відповідальності за стан навколишнього середовища, сприяти розвитку та поширенню екологічно безпечних технологій», - підкреслює віце-президент мережі АЗК «ОККО» Олександр Гегедиш.

 

Ще з 2008 року в головному офісі компанії стартувала практика збору макулатури. Незабаром вона була поширена на заправки західного регіону, а надалі трансформувалася у регулярний процес  збору картонної та поліетиленової упаковки, що утворюється при транспортуванні супутніх товарів для магазинів. Зараз така система працює на всіх 400 АЗК мережі. За 5 років чинності програми «Зелений офіс» в мережі «ОККО» зібрано й передано заготівельникам понад 200 тисяч тонн макулатури. Завдяки такій кількості вторсировини від вирубки врятовано приблизно 2 мільйони дерев. У 2013 році  у мережі «ОККО» розпочався і збір використаного пластику. Перші 18 контейнерів для ПЕТ-тари установили в Закарпатській області. Зараз компанія планує розповсюдити цю практику й на інші регіони, де уже працюють ПЕТ-заготівельні компанії.

 

У 2009 році західні фахівці провели енергоаудит мережі «ОККО», що дозволило спланувати  пакет заходів з ефективного енергоспоживання. Зокрема, з  2011 року всі  АЗК «ОККО» будуються та реконструюються з використанням більш економного світлодіодного освітлення. Окрім низького споживання електроенергії та довшого терміну служби, важливою перевагою світлодіодів є їхня екологічна безпечність. Вони прості в утилізації та не містять токсичних речовин (наприклад, ртуті та свинцю, як люмінесцентні лампи), не виділяють ультрафіолетового та інфрачервоного випромінювання, а отже й не чинять шкідливого впливу на працівників заправок. Тільки торік у встановлення світлодіодів компанія інвестувала понад 9 мільйонів гривень. При цьому енергетична потужність освітлювального обладнання  вдалося зменшити майже у 2,5 раза.

 

З метою зменшення витрат пального у 2009 році мережа АЗК «ОККО» розпочала процес облаштування нафтобаз газовирівнювальними системами, які вловлюють і повертають до резервуарів випари нафтопродуктів. Завдяки цьому на 50% зменшився обсяг випаровувань, що потрапляють в атмосферу. У 2012-2013 роках відбулась заміна автопарку бензовозів на більш економічні, які дозволяють перевозити більше пального за рахунок облегшеної конструкції самого тягача.

 

У 2012-2013 роках на 2 АЗК «ОККО» встановлено сонячні колектори, на ще одній -  тепловий насос, дія якого базується на відборі тепла з глибинних пластів грунту. У 2014 році у мережі запрацювало кілька експериментальних установок компенсації реактивної енергії, які дають  можливість розвантажити лінії електропередач і забезпечити раціональніше використання енергоносіїв.

 

При цьому мережа «ОККО»  усвідомлює, що споживання нафтопродуктів - нашого ключового товару, є однією з основних причин глобальної зміни клімату. Тому сьогодні на її АЗК реалізується сертифіковане імпортне пальне стандарту Євро-5, який регулює вміст забруднюючих речовин у пальному.  Відтак менше сполук сірки та ароматичних вуглеводнів, шкідливих для природи і здоров’я людей потрапляє у навколишнє середовище.

 

«Сьогодні екологічна складова знаходить відображення у всіх аспектах нашої діяльності – у товарній політиці, у логістичних планах, в інженерних, програмних, технологічних рішеннях, - каже менеджер зі сталого розвитку мережі АЗК «ОККО» Ірина Миронова. -  Та найголовніше наше досягнення за ці 5 років - нам вдалося прищепити працівникам компанії та  багатьом партнерам відчуття особистої відповідальності за стан довкілля».

 

Більше інформації про програму «Зеленого офісу» на «ОККО» можна можна знайти на сторінці сайту.

 

 

Довідка

 

«Зелений офіс» – це філософія управління організацією, що дозволяє зменшити її негативний вплив на довкілля шляхом максимального збереження ресурсів та енергії і зменшення кількості відходів. Ця загальна концепція зводиться до переліку конкретних дій, спрямованих на збереження довкілля. Програма передбачає сортування сміття та збір макулатури, раціональне використання транспортних та інших ресурсів, утилізацію відходів, зменшення кількості спожитої води й енергії та зниження загального рівня забруднення.

 

 

Основними елементами програми «Зеленого офісу» є:

 

•  Застосування правила трьох R до використання матеріалів і ресурсів: reduce (зменшуй), reuse (використовуй повторно) та recycle (використовуй матеріали повторної обробки)

• Збереження ресурсів: енергії, води та паперу в офісі

• Інвестування в енергоощадне обладнання для офісу

• Зменшення транспортного впливу на середовище з боку і компанії, і її працівників

• Відмова від використання токсичних та екологічно небезпечних матеріалів

• Застосування екологічно свідомих практик при закупівлі обладнання і товарів, виборі технологій,  утилізації відходів діяльності.

Поділитись