"Зелений офіс": Еко-проекти проростають в Україні
07.11.2013

"Зелений офіс": Еко-проекти проростають в Україні

"Зелений офіс" - комплексна екологічна програма для офісів, мета якої знизити навантаження на навколишнє середовище, дбайливо ставитися до природних ресурсів і підвищити поінформованість співробітників про екологічно раціональне споживання.

Якщо на Заході концепція еко-офісу з'явилася ще в 70-х роках минулого століття, то в Україні цей тренд став пускати коріння зовсім недавно. У нашій країні "зелений рух" почав розвиватися в 2008 році. Тоді великі компанії активно приєднувалися до Декларації про захист навколишнього середовища "GO GREEN", ініційованої представництвом ООН в Україні. Вчора декларацію підписало близько 150 організацій в країні.

ГК "Фокстрот" став одним з перших підписантів Глобального договору ООН, взявши за основу 10 принципів, серед яких екологічна відповідальність і охорона навколишнього середовища. А в 2009 році в "Фокстроті" з'явилася власна корпоративна еколого-благодійна програма "зелений офіс".

Також 5 років тому вступила в дію внутрішня програма "зелений офіс" в "Концерні Галнафтогаз". Спочатку програма стосувалася власне головного і регіональних офісів і була спрямована на раціональне використання паперу і електроенергії, переходу на закупівлю енергоефективної офісної техніки, оптимізації маршрутів руху транспортних засобів. Але сьогодні програма вийшла за межі офісу, вона активно використовується на АЗС.

З 2008 року "Київстар" реалізує програму екологічної відповідальності. У компанії "Київстар" впроваджено і застосовується "Положення про охорону навколишнього середовища" та всі співробітники слідують йому в своїх бізнес-процесах. Відповідно до цього положення в компанії діє система екологічного управління, яка базується на вимогах міжнародного стандарту ISO 14001.

Електронний документообіг

Одним з найпростіших способів впровадження еко-менеджменту в офісі є перехід компанії на електронний документообіг.

"З 2009 року весь документообіг Київстар переведений в електронний режим. За нашими оцінками, щорічно, завдяки цьому економиться близько 2 млн. аркушів паперу А-4 формату. А з 2012 року в компанії діє програма роздільного збору паперових відходів. За рік в офісі було зібрано і здано на переробку 4 тонни паперу. Кожна тонна паперу дозволяє зберегти 17 дерев, 26 000 л води, 240 л пального і 4 000 кВт електроенергії", - розповів директор з корпоративних комунікацій Київстар Михайло Шуранов.

Також компанія заохочує клієнтів до збереження природних ресурсів. "Ми активно пропагуємо відмову від паперових рахунків і листів на користь електронних. Щомісяця близько 130 тисяч контрактних клієнтів мобільного зв'язку та понад 600 тисяч клієнтів фіксованого інтернету отримують замість паперових, електронні рахунки. Тобто, за рік економиться 9 мільйонів паперових аркушів А4 формату. Ми порахували, що для того, щоб врятувати 1 дерево, 110 абонентів повинні відмовитися отримувати паперові рахунки протягом 12 місяців", - підкреслює він.

Прес-секретар ГК "Фокстрот" Алевтина Білецька розповіла, що вже 4 роки співробітники компанії користуються електронним документообігом, електронною системою прийому факсів через комп'ютер, включають "режим очікування" і автоматичного вимкнення для офісної техніки після закінчення робочого дня.

"Був навіть проведений конкурс серед співробітників на кращу ЕКОінніціативу! Організовано систему передачі на переробку відпрацьованого паперу. 23 тонни макулатури передали на переробку співробітники за цей час, і зберегли життя близько 400 деревам", - відзначає вона.

Енергозберігаючі технології

Михайло Шуранов розповів, що інженери "Київстар" розробили і впровадили унікальне програмне забезпечення, яке дозволяє зменшити використання електроенергії при експлуатації базових станцій мобільного зв'язку. Це програмне забезпечення автоматично коригує режим електропостачання базових станцій. У випадках, якщо навантаження на ділянки GSM мережі знижується, або відсутнє, постачання електроенергією таких секторів мережі відключається, або зменшується. Таким чином, запобігає "холостій" витраті енергії, необхідної для підтримки роботи обладнання мережі GSM. За оцінками експертів Київстар, планований ефект від впровадження "енергетичного" ноу-хау до 4 млн. гривень щорічно.

У той же час, в приміщеннях центрального офісу ГК "Фокстрот" встановлені енергозберігаючі лампочки, сучасна, яка заощаджує воду, сантехніка, розклеєні ЕКО-наклейки, які нагадують про економні витрати води, світла, електроенергії.

"У 2012 році програма вийшла за межі офісу: торговельна мережа "Фокстрот. Техніка для дому" перейшла на біорозкладні пакети, виготовлені із застосуванням добавки EPI TDPA. І оновила лінійку товарів на користь екологічно безпечної техніки", - говорить Алевтина Білецька.

Реальна економія

За словами менеджера проектів з корпоративної соціальної відповідальності "Концерну Галнафтогаз" Марії Кучеренко, програма екологічної відповідальності дозволяє значно економити ресурси.

"Останній проект з установки аераторів на 60 АЗК мережі. Перші результати тішать - фактичне середнє споживання води на цих заправках скоротилося на 10-30%, що скоротить рахунки за воду на кожній заправці в середньому на 100-200 гривень щомісяця. Інший приклад - завдяки застосування світлодіодного (зовнішнього і внутрішнього) освітлення на нових заправках, побудованих в 2012 році, в цьому році ми заощадимо близько 850 тис. кВт/год електроенергії. Це важливо, тому що електроенергія в роботі АЗК - один з найбільш споживаних ресурсів", - розповідає вона.

У той же час Алевтина Білецька розповіла, що комп'ютери в офісах "Фокстрот" вимикаються автоматично, тільки якщо співробітник не продовжив його роботу ще на півгодини, вибравши режим додаткової роботи.

"7 кВт витрачється за 14 неробочих годин одного ПК. Якщо в середньому, 80 коп коштує 1 кВт за нічну електроенергію, а 100 ПК залишилися в режимі "вкл", то компанія повинна буде заплатити 560 гривень за не вимкнені комп'ютери всього за одну ніч", - підкреслила вона.

Михайло Шуранов додав, що в 2012 році "Київстар" почав масштабні роботи з модернізації інфраструктури мережі, з метою заміни обладнання базових станцій на нове, сучасне, яке підтримує нові технології зв'язку 3G/LTE. Таке обладнання - більш компактне, і споживає значно менше електроенергії. Завдяки йому, була скорочена витрата електроенергії на 24% на майже 500 об'єктах мобільної мережі. Ефект, отриманий від заміни обладнання на всіх об'єктах мережі, можна порівняти з об'ємом електроенергії, достатнім для забезпечення теплом 3390 квартир протягом опалювального сезону.

Український Бізнес Ресурс

Поділитись